Szkoła Podstawowa nr 1 w Opocznie

im. Kornela Makuszyńskiego

Wycieczka klasy 5b, 5c, 6d Szlakiem Piastowskim

Czerwiec obwituje w różnego rodzaju wycieczki szkolne, dlatego my, uczniowie klas V b, V c, VI d, wybraliśmy się w dn. 1-3 czerwca na wyprawę Szlakiem Piastowskim, by przekonać się "skąd nasz ród". Podziwialiśmy:

• Strzelno: romańską rotundę św. Prokopa i kościół Świętej Trójcy i Najświętszej Marii Panny z XII wieku (tam znajdują się kolumny pokryte płaskorzeźbą figuralną - unikatowy zabytek romański na skalę europejską)
  • Kruszwica: byliśmy na Mysiej Wieży, części zamku Kazimierza Wielkiego, w której legendarnego księcia Popiela, władcy Kruszwicy, zjadły myszy. Płynęliśmy statkiem po jeziorze Gopło. Wysłuchaliśmy ciekawych opowieści o faunie i florze okolicy od Dyrektora Nadgoplańskiego Parku Tysiąclecia.

Drugi dzień naszej wycieczki zapowiadał się nie gorzej od pierwszego. Wyruszyliśmy do:

• Gniezna: pierwszej naszej stolicy, "gniazda rodowego" dynastii Piastów. Na wzgórzu Lecha podziwialiśmy spiżowy pomnik Bolesława Chrobrego i dwie marmurowe tablice upamiętniające pielgrzymki Ojca Świętego Jana Pawła II. W Katedrze Gnieźnieńskiej zobaczyliśmy srebrną trumnę ze zwłokami świętego Wojciecha i słynne Drzwi Gnieźnieńskie przedstawiające sceny z życia i męczeńską śmierć 23 kwietnia 997r. biskupa czeskiego. Powstały one około 1175r., stanowią jeden z najstarszych zabytków polskiego odlewnictwa w brązie. Gniezno to także miejsce pierwszych pięciu konoracji królewskich: Bolesława Chrobrego, Mieszka II, Bolesława II Śmiałego, Przemysła II i Wacława II.
  • Biskupina: rezerwatu archeologicznego, gdzie zrekonstuowano osadę obronną powstałą w latach 747 - 722 p.n.e. i odkryto pozostałości osady z wczesnego średniowiecza. Następnie jechaliśmy kolejką wąskotorową na trasie Biskupin - Wenecja, gdzie znajduję się Muzeum Kolei Wąskotorowej.

Trzeciego dnia pojechaliśmy do:

• Poznania: gdzie podziwialiśmy najstarszą w Polsce Poznańską Katedrę z X wieku (siedzibę pierwszego biskupa), Złotą Kaplicę w stylu bizantyjskim. Wysłuchaliśmy hejnału na rynku poznańskim i zobaczyliśmy trykające koziołki na ratuszowej wieży.
  • Kórnika: zobaczyliśmy zabytkową rezydencję rodu Branickich - jeden z polskich pomników historii, w którym mieści się muzeum i Biblioteka Kórnicka PAN.

Po każdym dniu pełnym wrażeń mogliśmy zregenerować siły w pięknie położonym nad jeziorem Białym hotelu. Szczęśliwi i zachwyceni wróciliśmy do Opoczna, bo wszystko co dobre, szybko się kończy.
Wycieczkę zorganizowały Panie: Iwona Brzozowska, Ewa Kaczmarczyk, Alfreda Molka i Dorota Cichańska.

Szukaj

Liczba odsłon

Odsłon artykułów:
1552758

Online

Odwiedza nas 200 gości oraz 0 użytkowników.