Szkoła Podstawowa nr 1 w Opocznie

im. Kornela Makuszyńskiego

Konkurs My English Apps rozstrzygnięty!

Uczniowie klas 4 - 6 szkoły podstawowej mieli za zadanie przygotować dwie gry utrwalające słownictwo lub gramatykę języka angielskiego w oparciu o program www.learningapps.org. Wcześniej  nauczyciele przeprowadzili szereg lekcje, na których dzieci uczyły się metod pracy z programem. W październiku i listopadzie konkursowicze przesyłali swoje prace na podane wcześniej szkolne adresy internetowe. Konkurs spotkał się  z dużym zainteresowaniem uczniów. Wykonali oni mnóstwo pomysłowych i urozmaiconych aplikacji. Z pewnością będą one używane na lekcjach języka obcego w celu uatrakcyjnienia nauki. Komisja, w skład której wchodziły organizatorki p. Urszula Trębarczyk i p. Anna Wilk wytypowały zwycięzców. Są nimi:

I miejsce ? Maja Gruszczyńska z kl. 5a

II miejsce ? Aleksandra Wiktorowicz z kl. 5c

III miejsce ? Kinga Benderz z kl. 6a eqsequo Michał Kochanowski z kl. 4a

    Zwycięzcy zostaną uhonorowani dyplomami oraz upominkami. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają celujące i bardzo dobre oceny cząstkowe z języka angielskiego. Serdecznie gratulujemy!

Konkurs "My English Apps"

Zapraszamy uczniów klas 4-6 do udziału w konkursie "My English Apps". Do 25. listopada należy przesłać dwie aplikacje zrobione na portalu learningapps.com na adres  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.   lub  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  . Rozstrzygnięcie konkursu do 30. listopada. Czekają dyplomy, upominki oraz oceny celujące! Serdecznie zapraszamy do udziału.   Organizatorki: panie Urszula Trębarczyk oraz Anna Wilk.

LAUREAT Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO na 25 lecie szkoły

W tym roku szkolnym uczeń OSKAR WÓJCIKIEWICZ z klasy 6D Szkoły Podstawowej nr 1 w Opocznie w Zespole Szkół Samorządowych nr 1 jako jedyny z Opoczna i całego powiatu opoczyńskiego został LAUREATEM Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z JEZYKA ANGIELSKIEGO. Oskar przeszedł szereg eliminacji a ostatecznie w finale uzyskał wynik 92% punktów możliwych do otrzymania i tym samym zajął III miejsce na stopniu wojewódzkim.

Czytaj więcej...

Wyniki konkursu - konkurs leksykalno-gramatycznym pt; "First Steps"

W dniu 12.06.2015 bieżącego roku grupa uczniów klas czwartych sprawdziła swoją wiedzę z języka angielskiego pod okiem p. Urszuli Trębarczyk i p. Urszuli Dżolevy. Wzięli oni udział w konkursie leksykalno-gramatycznym pt; "First Steps"  ("Pierwsze Kroki"). Uczniowie odpowiadali na pytania  w formie prezentacji multimedialnej opracowanej przez p. Urszulę Trębarczyk. Okazało się, że wszyscy konkursowicze wypadli doskonale i osiągnęli wysokie wyniki. Najwięcej punktów  (na maximum 30) zdobyli:

Czytaj więcej...

Everyday English - przypomnienie

Przypominamy o zbliżającym się terminie końcowym dostarczania filmików na konkurs Everyday English. Przesyłamy filmy do p. Urszuli Trębarczyk na adres    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.     lub przynosimy na swoją lekcję angielskiego (na pendrive). Zapraszamy do wzięcia udziału w zabawie!

Wyniki konkursu "Everyday English"

Wyróżnieni uczniowie z klasy 4aSP to: Joanna Starus, Wiktor Kaczor oraz Hubert Trębarczyk. Przygotowali filmik "Making biscuits".

Wyróżnieni uczniowie z klasy 6c to: Patrycja Pacan, Urszula Daukszewicz, Agata Wilk oraz Karolina Świąder. Uczennice przygotowały filmik "In the park".  

Gratulujemy!

?YOU CAN SING? i lista nagrodzonych

 

20 listopada odbył się  KONKURS PIOSENKI ANGIELSKIEJ, w którym rywalizowało 40 uczniów szkoły podstawowej. Najlepszych wykonawców z poszczególnych grup wiekowych nagrodzono:

w kategorii klas piątych:

I miejsce        Maja Mączyńska i Natalia Dróżdż, klasa VA,

II miejsce        Zuzia Kucharska i Ula Daukszewicz, klasa VC

III miejsce       Karolina Świąder i Patrycja Pacan, klasa VC

Wyróżnienie    Marysia Gancarz, klasa VA

w kategorii klas szóstych:

I miejsce:        Julia Matusiewicz, klasa  VI B,  Monika Grabowska, klasa VI

II miejsce         Agata Domańska,   klasa VI B, Joanna Brzezińska, klasa VI B

III miejsce        Patrycja Kucharczyk , klasa VI C, Julia Szkoda,  klasa VI D, Wioletta Kupis, klasa VI

Wyróżnienie   Paweł Karbownik, Mateusz Kresa, Arian  Mastalerek,  klasa VI A

 Organizatorkami konkursu były: Urszula Trębarczyk i Anna Wilk.

Konkurs piosenki angielskiej "You can sing"

      Webquest

 

TEMAT

 

W konkursie piosenki ?You can sing? biorą udział chętni uczniowie

z klas 4-6. Termin występu to 20 listopada 2013 roku. Miejsce ? sala audio. Uczniowie prezentują wybrana piosenkę w języku angielskim. Mogą wystąpić sami, w parze lub grupie trzyosobowej.

 

 

ZADANIE

(kolejne kroki dla uczniów, aby dobrze przygotować się do występu)

  1. Zastanawiamy się czy chcemy wystąpić sami czy w grupie,
  2. Wyszukujemy odpowiednią piosenkę, upewniamy się czy nie zawiera nieodpowiednich treści, zgrywamy podkład muzyczny do wybranego utworu,
  3. Przynosimy znalezione materiały do szkoły, a nasz nauczyciel języka angielskiego decyduje czy  piosenka jest odpowiednia,
  4. Trenujemy sami lub w grupie, aby dobrze zaprezentować się na przedstawieniu,
  5. Robimy próby przed naszym nauczycielem i korzystamy

z jego rad,

  1. Jeśli chcemy uatrakcyjnić występ,  przygotowujemy ciekawe stroje lub jakieś dodatki

 

PROCES

 

Aby ułatwić sobie zadanie, należy poszukać piosenek z prostym słownictwem, takim jakie znamy z lekcji. Jeśli nie jesteśmy pewni wymowy niektórych słów,  prosimy  nauczyciela o radę

i wskazówki.

Nie zostawiamy treningów na sam koniec bo, aby dobrze wypaść należy dużo ćwiczyć!

 

 

ŹRÓDŁA

Z CZEGO KORZYSTAĆ?

 

Korzystamy tylko z takich materiałów ze stron internetowych, których autorzy wyrazili na to zgodę ( polecamy źródła opatrzone licencją Creative Commons)

 

 

KRYTERIA OCENY

 

Ostatecznej oceny naszego występu dokona jury (w składzie trzech nauczycieli i dwóch uczniów.

Pod uwagę będą brane;

  1. Poprawność językowa treści piosenki,
  2. Atrakcyjność wizualna występu,
  3. Poziom prezentowanego ruchu scenicznego

 

 

Życzymy dobrej zabawy!

 

PROJEKT EVERYDAY ENGLISH

 

Zasady pracy i etapy działań  w ramach projektu edukacyjnego

  z  języka angielskiego. 

 

  1. Realizacja projektu obejmuje wykorzystanie narzędzi TIK.
  2. W projekcie uczestniczą wszyscy uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej.
  3. Prace przygotowują uczniowie w grupach 2-4 osobowych.
  4. Zasady pracy nad projektem są dostępne na szkolnej stronie internetowej i glogu http://ullat.edu.glogster.com/projekt-dialogues.
  5. Zadaniem uczniów w pierwszym etapie projektu będzie przygotowanie dialogu związanego z sytuacjami życia codziennego (np. zakupy). Dialog powinien zawierać od 10 do 20 kwestii. Nauczyciel sprawdza poprawność  i tym samym zatwierdza przejście grupy do kolejnego etapu (do 31 marca).
  6. Kolejnym etapem będzie przygotowanie pokazu multimedialnego  lub komiksu w oparciu o napisany w pierwszym etapie dialog. Klasa tworzy bazę scenek rodzajowych. Nauczyciel po zasięgnięciu opinii uczniów ocenia pracę grupy uwzględniając: poprawność językową, estetykę wykonania, zakres wykorzystanych narzędzi TIK (do 15.04).
  7. W trzecim etapie uczniowie przygotowują scenki rodzajowe w oparciu o stworzony wcześniej dialog (kostiumy, rekwizyty), które prezentowane są przed całą klasą i najlepsza (wybrana przez uczniów i nauczyciela) przechodzi do kolejnego etapu. W wyjątkowych sytuacjach do etapu następnego może przejść  druga praca ? wyróżniona (do 30.04)
  8. W IV etapie ? konkursowym najlepsze zespoły z poszczególnych klas prezentują swoje scenki przed widownią . Komisja konkursowa wybiera 3 najlepiej przygotowane i przedstawione scenki i nagradza uczniów (maj/czerwiec).
  9. W skład komisji konkursowej na IV etapie wchodzą  (nauczyciele j. angielskiego, przedstawiciel uczniów).
  10. Komisja konkursowa ocenia występy uczniów według następujących kryteriów: wymowa (akcent, intonacja), przygotowane kostiumy i rekwizyty, trafność przedstawienia tematu, ogólne wrażenie artystyczne w skali od 1 do 10pkt.
  11. Podsumowaniem konkursu będzie przedstawienie efektu pracy dzieci w formie multimedialnej na szkolnej stronie internetowej.

 

Szukaj

Liczba odsłon

Odsłon artykułów:
1208901

Online

Odwiedza nas 72 gości oraz 0 użytkowników.