Czy programowani i kodowanie jest ciekawym zajęciem dla dzieci w szkole podstawowej?
Można się o tym przekonać na zajęciach dodatkowych z programowania w ramach Klubu Mistrzowie Kodowania (semestr I) i Lokalnego Klubu Kodowania (semestr II).
Zajęcia odbywają się w każdy piątek od godziny 13.10 do 12.10. w pracowni 204.
Programowanie ma na celu rozwijać w dzieciach umiejętności analitycznego i kreatywnego myślenia, które potrzebne jest nie tylko specjalistom. Uczniowie wykorzystując zasoby scratch.mit.edu i code.org poznają kodowanie i programowanie. W miesiącu październiku odbyły się w szkole warsztaty z wykorzystaniem robotów Finch w ramach projektu ?Link do przyszłości. Zaprogramuj swoją karierę?.W miesiącu marcu i kwietniu mamy w szkole 5 robotów Finch wypożyczonych na potrzeby zajęć dodatkowych z programowania i zajęć komputerowych. Zajęcia odbywają się w ramach Lokalnego Klubu Kodowania.
Dzień Bezpiecznego Internetu 2017
Warsztaty ?Link do przyszłości. Interaktywne warsztaty z kodowania z wykorzystaniem robotów."
Co to jest programowanie? Do czego można je wykorzystać? Czy na co dzień może przydać się taka wiedza? Na te, a także wiele innych pytań można znaleźć odpowiedź w czwartek 13 października podczas warsztatów: ?Link do przyszłości. Interaktywne warsztaty z kodowania z wykorzystaniem robotów Finch ? z Michałem Kłosińskim, który opowie o kodowaniu.
Spotkanie jest przeznaczone dla uczniów najstarszych klas szkoły podstawowej oraz uczniów gimnazjów.
ZAPRASZAMY UCZNIÓW I NAUCZYCIELI! PRZYŁĄCZCIE SIĘ DO AKCJI,
Od 15 do 23 października w całej Europie trwać będzie Europejski Tydzień Kodowania (CodeWeek 2016). Celem akcji jest popularyzacja i promocja nauki programowania.
Szkoła Podstawowa nr 1 w Opocznie uczestniczyć w IV edycji programu Mistrzowie Kodowania.
Uczniowie na zajęciach komputerowych i zajęciach pozalekcyjnych będą poznawać kodowanie.
Przyłącz się do akcji:
- W programie Scratch (scratch.mit.edu) można spróbować rozpocząć naukę programowania.
- Zdobywając certyfikaty kończąc kursy z kodowania na stronie code.org.
Google Apps for Education
korzystania z kont w usłudze Google Apps for Education
przez uczniów
Szkoły Podstawowa nr 1 w Opocznie
Zobacz, co trzeba wiedzieć.
CreativeCommons
Opublikowany 16 luty 2016
Filmy instruktażowe mają za zadanie przybliżyć kilka zagadnień związanych z wykorzystywaniem zasobów INTERNETU.
Filmy są skierowane do uczniów i nauczycieli w celu podniesieniem praktycznych kompetencji w zakresie określonym w tytułach poszczególnych filmów.
Licencja - Standardowa licencja YouTube
Jak opublikować materiał
na wolnej licencji Creative Commons?
Licencje Creative Commons - czym są i jak je dzielimy?
Czym są licencje Creative Commons?
Jak działa prawo autorskie?
Na co pozwala dozwolony użytek prywatny?
Po co nam otwarte zasoby
Dzień Bezpiecznego Internetu 2016
Co to jest DBI
Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku i ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych. W Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu od 2005 roku organizowany jest przez Fundację Dzieci Niczyje oraz Naukową i Akademicką Sieć Komputerową (NASK) ? realizatorów unijnego programu Safer Internet. Głównym partnerem wydarzenia jest Fundacja Orange.
DBI ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa dzieci w Internecie oraz nagłośnienie tematyki dotyczącej bezpieczeństwa online.
code.org - dalej kodujemy
TIK w szkole
Narzędzia TIK (Techniki Informacyjno Komunikacyjne), które wykorzystują uczniowie i nauczyciele w SP nr 1 w Opocznie.
Przykłady stosowanych narzędzi TIK - materiał opracowanych przez uczniów lub nauczycieli naszej szkoły:
Pokazy w Prezi
http://sp1.opoczno.pl/index.php/komiksy/226-komiks-k-toporkiewicz-i-a-pigulowskiej
http://prezi.com/fpoww4nrkhcq/untitled-prezi
http://sp1.opoczno.pl/index.php/component/content/article/34-cyfrowa-szkola/168-opoczno-naj
Pokazy i filmy
http://sp1.opoczno.pl/index.php/publikacje-uczniow
Książeczki elektroniczne
DBI - Spotkanie uczniów klas czwartych
Spotkanie uczniów klas czwartych na Sali A-V rozpoczęło obchody Dni Bezpiecznego Internetu 2014 w SP nr 1 w Opocznie. Uczniowie zostali zapoznani z działaniami, jakie będą podejmowane w szkole w ramach DBI, które realizowane będą pod hasłem
?Razem tworzymy lepszy Internet?.
Podczas spotkania uczniowie z dużym zainteresowaniem wysłuchali wskazówek nauczycieli, jak bezpiecznie i pożytecznie korzystać z zasobów Internetowych. Oglądane filmy o bezpiecznym korzystaniu z Internetu uzmysłowiły uczniom, że każdy internauta może przyczynić się do tego, że Internet będzie miejscem bezpiecznym i pozytywnym i każdy z nas ponosi odpowiedzialność za to, co robi w Sieci i w jaki sposób z niej korzysta.
Dzień Bezpiecznego Internetu 2014
Rozpoczynamy przygotowania do Dnia Bezpiecznego Internetu 2014.
Zbliża się Dzień Bezpiecznego Internetu, który w 2014 r. obchodzić będziemy 11 lutego. Wszystkie działania podejmowane w ramach DBI realizowane będą pod hasłem
?Razem tworzymy lepszy Internet?
Wydarzenie to odbędzie się w Polsce po raz dziesiąty.
Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 r. W Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu od 2005 r. organizowany jest przez Fundację Dzieci Niczyje oraz Naukową i Akademicką Sieć Komputerową (NASK) .
DBI ma na celu przede wszystkim:
- inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych,
- zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa dzieci w Internecie,
- nagłośnienie tematyki dotyczącej bezpieczeństwa online.
więcej: www.dbi.pl
Ćwiczenia z TIK - baza ćwiczeń
Program www.learningapps.org do tworzenia ćwiczeń interaktywnych do wykorzystania na każdym przedmiocie.
Do wyboru: krzyżówki, mapy mysli, puzzle, memory, wykreślanka, dopasowanki słowne, gry, milionerzy, quizy i wiele wiele innych.
W programie jest możliwość tworzenia własnych aplikacji od podstaw lub przekształcania i dostosowywania przykładowych aplikacji do swoich potrzeb.
Zachęcam uczniów i nauczycieli do korzystania z tego narzędzia.
Powstała już bardzo duża baza ćwiczeń, którą uczniowie mogą wykorzystywać do utrwalania i poszerzania swojej wiedzy.
Ćwiczenia opracowane przez uczniów i nauczycieli naszej szkoły.
Wiktoria Markiewicz
Projekt ?Opoczno - moja mała Ojczyzna?
?Opoczno - moja mała Ojczyzna? to projekt edukacyjny zrealizowany w ramach rządowego programu ?Cyfrowa szkoła.? Celem było przybliżenie historii własnej miejscowości i wzmocnienie postawy patriotyzmu lokalnego. Uczniowie mieli wybrać kilka najbardziej znanych zabytków Opoczna, wykonać ich fotografie i przygotować krótkie opisy tych zabytków. Ostatnim etapem było wykonanie prezentacji multimedialnej. Udział wzięli uczniowie klasy V a i VI a.
Projekt był doskonałą lekcją historii, gdyż umożliwił uczniom poznanie przeszłości swojego miasta poprzez spotkanie z historią bliską, która oddziaływuje na wyobraźnię o wiele silniej, niż najlepiej przeprowadzony wykład. Przyczynił się nie tylko do zdobywania wiedzy historycznej, ale także dał satysfakcję uczestnikom z dobrze wykonanej pracy a to jest zachętą do dalszych działań. Uczniowie ponadto kształcili umiejętność wykorzystywania narzędzi TIK- wdrażania do obsługi popularnych programów komputerowych. Ponadto spełnił ważny cel wychowawczy, gdyż przyczynił się do zagospodarowania młodemu człowiekowi czasu wolnego.
Publikacje uczniów
- Matematyka z papieru Weronika Baszczuk - Kwiaty
- Matematyka z papieru Klaudia Wolowska, koleżanki i ich bryła
- Matematyka z papieru Iza Borowiecka i koleżanki z 6c
- Matematyka z papieru Klaudia i Aleksandra z 6a
- Matematyka z papieru z 5a (Justyna Dulnikiewicz, Julia Miller, Wiktoria Nowak)
- Matematyka z papieru Jakub Władarczyk z 4b
- Matematyka z papieru z 6c Ola i Ania i 6b Sabina
- Matematyka z papieru Iza i Martyna z 4 d
- Zabytki Opoczna Julia Julia Miller z 5a
- Zabytki Opoczna Kamil Ruczyński z 5a
- Zabyrki Opoczna Weronika Baszuk z 6c
- Every Day English - film1
Projekty Cyfrowej Szkoły
Informacja nt. projektów edukacyjnych realizowanych w ramach "Cyfrowej szkoły"
Temat projektu |
Cel projektu |
Nauczyciele zaangażowani w projekt |
Liczba uczniów aktywnych w projekcie |
Publikacje ------------------------- Wykorzystywane metody i |
Termin realizacji |
Program edukacyjny Środowisko - Na zdrowie? - pozalekcyjne zajęcia edukacyjne |
Poznanie zależności między składnikami przyrody a zdrowiem człowieka i przygotowanie do działań na rzecz ochrony środowiska. |
(3) M. Mastalerz A. Toporkiewicz A. Kaźmierczyk |
47 |
-------------------------------- laptopy, tablica interaktywna, projektor,wizualizer, odtwarzacz DVD, telewizor, Internet (przeglądarki, wybrane strony, http://learningapps.org/), filmy na płytach DVD, cyfrowe aparaty fotograficzne, edytor Word, filmy na youtube, |
marzec-maj (uroczyste zakończ. początek czerwca) |
Opoczno ? moja mała ojczyzna. |
Poznanie historii i zabytków Opoczna |
(2) H. Sosnowska J. Stępniewska |
10 |
------------------------- laptopy,projektor,internet, wizualizer, tablica interaktywna, aparaty fotograficzne |
maj czerwiec |
Opoczno - moje rodzinne miasto |
Pogłębienie wiadomości na temat , tradycji, folkloru, kultury. |
(4) U. Rudzka I. Bogacz U. Niemirska - Jędrasik D. Ciechańska |
20 |
prace: Jazia Góra laptopy,projektor,internet, wizualizer, tablica interaktywna, aparaty fotograficzne
|
czerwiec |
Matematyka z papieru |
Wdrażanie uczniów do pozyskiwania informacji z różnych źródeł, rozwijanie samodzielności i pracy w grupie, pobudzanie do logicznego myślenia, rozwijanie wyobraźni przestrzennej, prowokowanie do działania i samodzielnego zdobywania wiedzy, kształtowanie umiejętności prezentowania wyników własnej pracy, wykorzystanie narzędzi TIK ?wdrażanie do obsługi popularnych programów komputerowych. |
(4) A. Bobrowska A. Molka G. Pytlos W. Markiewicz |
30 |
---------------------------- zasoby Internetu,laptopy,projektor, Internet, wizualizer, tablica interaktywna, aparaty fotograficzne, programy graficzne i do robienia prezentacji (power point, Prezi), filmów, glogi, fotocasty, aplikacje LearningApps. |
maj czerwiec |
Everyday English |
Zachęcenie uczniów do nauki języka angielskiego z wykorzystaniem narzędzi TIK |
(4) A. Wilk U. Trębarczyk E.Trębarczyk - Kowalska U. Dżoleva
|
298 |
---------------------------- laptopy, projektor, internet, tablica interaktywna, aparaty fotograficzne, kamera video |
kwiecień czerwiec |
Szkolny konkurs przyrodniczo - plastyczny ?Najpiękniejszy bukiet ze szkolnego ogrodu? |
Kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody, rozwijanie indywidualnych zdolności twórczych, kształtowanie właściwych postaw wobec środowiska przyrodniczego. |
(4) M. Mastalerz M. Badowska M. Sikorska |
27 |
------------------------------- WebQuest cyfrowe aparaty fotograficzne, programy z narzędziami do wczytywania obrazów z cyfrowych aparatów fotograficznych i do obróbki zdjęć, edytor Word, poczta elektroniczna, |
marzec- maj |
Materiały z projektów zostaną opublikowane na stronie www SP nr 1 w Opocznie
Publikacje nauczycieli
Anna Bobrowska Projekt ? Do czego nam potrzebne pole powierzchni?
Anna Bobrowska Informacja zwrotna
Anna Bobrowska Pomysł dobrej praktyki Konstruowanie trójkątów
Alina Kaźmierczyk Pomysł dobrej praktyki Powstawanie gleby
Alina Kaźmierczyk Pomysł dobrej praktyki Krajobraz wysokogórski
Aneta Toporkiewicz Pomysł dobrej praktyki Grzybobranie
Aneta Toporkiewicz Pomysł dobrej praktyki Co widać pod mikroskopem?
Aneta Toporkiewicz Karta pracy - Zwierzęta leśne
Aneta Toporkiewicz Scenariusz lekcji Zwierzęta leśne
Aneta Toporkiewicz Scenariusz lekcji Rośliny chronione
Aneta Toporkiewicz Projekt - Wiem co jem
Aneta Toporkiewicz Opis narzędzia TIK Wizualizer
Aneta Toporkiewicz Scenariusz Parki
Wiktoria Markiewicz Wizualizacje zagadnień matematycznych na lekcje matematyki
Wiktoria Markiewicz Aplikacje LearningApps
Wiktoria Markiewicz Administrator strony internetowej SP nr 1 w Opocznie
Wiktoria Markiewicz Karta pracy - ułamki zwykłe - uczeń z trudnościami, kl. 4
Wiktoria Markiewicz Karta pracy - ułamki zwykłe - uczeń zdolny, kl. 4
Wiktoria Markiewicz Pomysł dobrej praktyki ? Geogebra Wysokości w trójkącie
Alfreda Molka Scenariusz Suma kątów w trójkącie
Marzanna Mastalerz Pomysł dobrej praktyki Zieleń miejska
Marzanna Mastalerz Karta pracy Różnorodność roślin na łące
Marzanna Mastalerz Pomysł dobrej praktyki Zdrowie
Marzanna Mastalerz Opis narzędzia TIK Programy w Portalu Scholaris.pl
Marzanna Mastalerz Informacja zwrotna
Marzanna Mastalerz Scenariusz Co to znaczy żyć
Urszula Trębarcztk Projekt - What about insects?
Edyta Trębarczyk - Kowalska - Scenariusz This is the UK.
Edyta Trębarczyk - Kowalska - Present simple vs Present continuous
Marzanna Mastalerz - Miejsca Pamięci Narodowej w Opocznie
Marzanna Mastalerz - Linia czasu
Marzanna Mastalerz - Szkolny ogród - maj 2015 (mapwing)
Ćwiczenia z TIK
Program www.learningapps.org do tworzenia ćwiczeń interaktywnych do wykorzystania na każdym przedmiocie.
Do wyboru: krzyżówki, mapy mysli, puzzle, memory, wykreślanka, dopasowanki słowne, gry, milionerzy, quizy i wiele wiele innych.
W programie jest możliwość tworzenia własnych aplikacji od podstaw lub przekształcania i dostosowywania przykładowych aplikacji do swoich potrzeb.
Zachęcam uczniów i nauczycieli do korzystania z tego narzędzia. Poniżej zamieściłam kilka przykładowych aplikacji, które wykonałam w LearningApps.
Na tej stronie będą zamieszczane aplikacje edukacyjne tworzone przez uczniów i nauczycieli nasze szkoły.
Wiktoria Markiewicz
Ćwiczenia opracowane przez uczniów i nauczycieli
ćwiczenie 1 Rozpoznawanie roślin.
ćwiczenie 2 Ćwiczenie pamięci. Rozpoznawanie roslin.
ćwiczenie 3 Rozpoznawanie brył 1.
ćwiczenie 4 Rozpoznawanie_brył 2.
ćwiczenie 5 Dyktando matematyczne.
ćwiczenie 6 Krzyżówka matematyczna.
ćwiczenie 7 Wielokąty i bryły.
ćwiczenie 8 Język angielski - Marta Sobczyk, kl 6c
ćwiczenia 9 Język angielski (nauka słówek - przyprawy kulinarne)
ćwiczenia 10 Język angielski (nauka słówek - warzywa i owoce)
ćwiczenie 11 Klasyfikacja czworokatów z zasobów LearningApps
ćwiczenie 12 Przyroda Obserwacje mikroskopowe
ćwiczenie 13 Przyroda Części mikroskopu
ćwiczenie 15 Krzyżówka matematyczna - Iga Ciosk, kl. 6c
ćwiczenie 16 Krzyżówka matematyczna - Karolina Stańczyk, kl. 6c
ćwiczenie 16 Krzyżówka matematyczna - Laura Kołodziejczyk, kl. 6c
ćwiczenie 17 Krzyżówka matematyczna - Klaudia Kuleta, kl. 6c
ćwiczenie 18 Oś czasu - Robert Snochowski, kl. 6c
ćwiczenie 19 Język angielski -Karolina Stańczyk, kl. 6c
ćwiczenie 20 Język angielski krzyżówka -Karolina Stańczyk, kl. 6c
ćwiczennie 21 Wszechświat - Klaudia Kuleta, kl. 6c
ćwiczenie 22 Krzyżówka o ksmosie - Klaudia Kuleta, kl. 6c
ćwiczenie 23 Krzyżówka matematyczna - Robert Snochowski, kl. 6c
ćwiczenie 24 Krzyżówka matematyczna - Julia Kot, kl. 6a
ćwiczenie 25 Rozpoznawanie brył - Julia Kot, kl. 6a
ćwiczenie 26 Pisarze - Iza Stańczyk, kl. 6a
ćwiczenie 27 Krzyżówka matematyczna - Iza Stańczyk, kl. 6a
ćwiczenie 28 Działania na liczbach całkowitych
ćwiczenie 29 Porządkowanie liczb
ćwiczenie 30 Porządkowanie wartości pól
ćwiczenie 31 Porządkowanie wartości masy
ćwiczenie 32 Koło i okrąg - test
ćwiczenie 33 Dodawanie ułamków dziesiętnych
ćwiczenie 34 Rodzaje kątów
ćwiczenie 35 Właśności czworokątów
ćwiczenie 36 Objętość prostopadłościanu
ćwiczenie 37 Grupy zwierząt
ćwiczenie 38 Przedstawiciele plechowców
ćwiczenie 39 Typy krajobrazów
ćwiczenie 40 Pogoda (kilka pojęć)
ćwiczenie 41 Łańcuch pokarmowy (układanka)
ćwiczenie 42 Spacer po Opocznie (łączenie w pary):
ćwiczenie 43 Wody powierzchniowe (krzyżówka):
ćwiczenie 44 Powietrze (siatka liter) Rafał Rybiński, 5d
ćwiczenie 45 Rośliny wodne i nadwodne (szukanie nazw):
ćwiczenie 46 Powietrze (krzyżówka) Justynka Dulnikiewicz, 5a
ćwiczenie 47 Zwierzęta (pary, dla młodszych dzieci) Justynka Dulnikiewicz, 5a
ćwiczenie 48 Drzewa Polski (wisielec - seria) Justynka Dulnikiewicz, 5a
ćwiczenie 49 Powietrze (milionerzy) Krzysztof Mielcarz, 5c
ćwiczenie 50 Powietrze (pary - budowa cząsteczkowa), Krzysztof Mielcarz, 5c
ćwiczenie 51 Przyrządy meteorologiczne (siatka liter), Krzysztof Mielcarz, 5c
ćwiczenie 52 Instrumenty muzyczne Jakub Robak, Dominika Zielińska, 5c
ćwiczenie 53 Wiadomości o rzekach Krzysztof Pęczek, 4b
ćwiczenie 54 Milionerzy - przyroda Hubert Ceterowski, 4a
ćwiczenie 55 Odkryj podobne obrazki Hubert Ceterowski, 4a
ćwiczenie 56 Do życia niezbędna jest energia- Krzyżówka przyrodnicza, Mikołaj Popis, 4a
ćwiczenie 58 Zanieczyszczenia powietrza (siatka liter) Julia Miller Va
ćwiczenie 85 Nasze Opoczno Krzysztof Mielcarz, kl. 5c z wychowawcą
ćwiczenie 106 Zwierzęta w piętrach lasu (puzzle z kategoriami)
ćwiczenie 114 Płazowa zgadywanka - Julia Twardowska i Ola Pabijańska, kl. 6a
ćwiczenie 115 Gleby - tekst z lukami - Michał Ryba, kl. 6 a
ćwiczenie 116 Ssaki - Ola Pabijańska, kl. 6a
ćwiczenie 117 Ssako-zgadywanka - Ssaki, Ola Pabijańska, 6a
ćwiczenie 118 Krzyżówka z delfinem - Iza Stańczyk kl. 6a
ćwiczenie 119 Organizmy - krzyżówka- Iza Stańczyk, 6a
ćwiczenie 120 Ssaki krzyżówka - Natalia Łukasik, 6a
ćwiczenie 121 Ssaki-krzyżówka - Jakub Wilk, 6a
ćwiczenie 122 Układanka- ssaki - Jakub Wilk, 6a
ćwiczenie 123 Ssaki ? krzyżówka - Krzysztof Kołodziejczyk, 6a
ćwiczenie 124 Gady, płazy, ssaki-milionerzy Kacper Budzyński, 6a
ćwiczenie 125 Walenie, gryzonie, drapieżniki - grupowanie - Kacper Świąder, 6a
ćwiczenie 126 Gleby ? milionerzy - Klaudia Toporkiewicz, 6a
ćwiczenie 127 Odszukaj nazwy gleb - Klaudia Toporkiewicz, 6a
ćwiczenie 128 Odkrywanie nazw ssaków, płazów, gadów - Weronika Baszuk, 6a
ćwiczenie 129 Kręgowce - Klaudia Toporkiewicz, 6a
ćwiczenie 130 Gleba a zdrowie - Przemek Bernacki, 6c
ćwiczenie 131 Rodzaje gleb - Aleksandra Pigułowska, 6a
ćwiczenie 132 Gleby- memory. - Aleksandra Pigułowska, 6a
ćwiczenie 133 Gleba, a zdrowie - Klaudia Kuleta, 6a
ćwiczenie 134 Gleba - Tekst z lukami Julia Twardowska, 6a
ćwiczenie 135 Krzyżówka o glebie - Kinga Ciecierska, 6a
ćwiczenie 136 Quiz GLEBY- Kinga Ciecierska, 6a
ćwiczenie 137 Ssaki Klaudia Toporkiewicz, 6a
ćwiczenie 138 Mieszkańcy gleby - Magdalena Chrobak, 6b
ćwiczenie 139 Segregacja śmieci - Magdalena Chrobak, 6b
ćwiczenie 140 Gleba, a zdrowie - Klaudia Kuleta, 6a
ćwiczenie 141 Gleba, a zdrowie - krzyżówka.
ćwiczenie 142 Gleba - tekst z lukami
ćwiczenie 143 Kręgowce Polski (puzzle z kategoriami) Natalia Wach, 5a
ćwiczenie 144 Grzyby (kat) Natalia Wach, 5a
ćwiczenie 145 Człowiek (krzyżówka) Jakub Rupniewski, 5b
ćwiczenie 146 Organizmy Polski (krzyżówka) Jakub Rupniewski, 5b
ćwiczenie 147 Rozpoznawanie drzew z polskich lasów (pary) Jagoda Chudzicka, 4c
ćwiczenie 148 Polskie lasy (krzyżówka) Jagoda Chudzicka, 4c
ćwiczenie 149 Krajobrazy-krzyżówka - Przemek Biernacki, 6c
ćwiczenie 151 Milionerzy o chorobach - Agata Domańska, 5b
ćwiczenie 152 Apsik - Choroby (krzyżówka) - Jakub Rupniewski, 5b
ćwiczenie 153 Zdrowie i choroby (krzyżówka) - Zuzanna Kobierska, 5c
ćwiczenie 154 Organizmy w piętrach lasu (puzzle z kategoriami)
ćwiczenie 155 Potęgowanie
ćwiczenie 156 Wielokąty
Ćwiczenie 157 Mapa i jej skala Krzysztof Pęczek 5c
Ćwiczenie 158 Mapa i jej skala (konny wyścig) Kacper Bednarek 5b
Ćwiczenie 159 Mapa i jej skala (konny wyścig) Amelia Paszkowska 5b
Ćwiczenie 160 Wyścig z mapą
Ćwiczenie 161. Krajobrazy strefowe ? lokalizacja na przykładach (pinezki)
Ćwiczenie 162 Krajobraz wysokogórski (przydzielanie do grup)
Ćwiczenie 163 Góry świata (lokalizacja na mapie)
Ćwiczenie 164 Krajobraz śródziemnomorski (krzyżówka)
Ćwiczenie 165 Łańcuch pokarmowy stepu (nazwy)
Ćwiczenie 166 Łańcuch pokarmowy stepu (obrazy)
Ćwiczenie 167 Łańcuch pokarmowy sawanny (I)
Ćwiczenie 168 Łańcuch pokarmowy sawanny (II)
Ćwiczenie 169 Wyścig do lasów liściastych i mieszanych Ameryki Północnej
Ćwiczenie 170 Pustynie lodowe (łączenie w pary)
Ćwiczenie 171 Pustynie gorące (łączenie w pary)
Ćwiczenie 172 Krajobrazy trawiaste (przydzielanie do kategorii)
Ćwiczenie 173 Krajobrazy leśne (przydzielanie do kategorii)
Ćwiczenie 174 Mapa i jej skala (milionerzy) Krzysztof Pęczek 5b
Ćwiczenie 175 Mapa i jej skala (konny wyścig) Natalia Dziubelska 5b
Ćwiczenie 176 Mapa i jej skala (wisielec) Gabriela Gołuchowska 5d
Ćwiczenie 177 Mapa i jej skala (tekst z lukami) Martyna Prokop 5 d
Ćwiczenie 178 Mapa i jej skala (wyścig konny Oliwia Łukowiak 5c)
Ćwiczenie 179 Mapa i jej skala (wyścig konny) Justyna Kujawska 5c
Ćwiczenie 180 Mapa i jej skala (wyścig konny) Jagoda Chudzicka 5cĆwiczenie 181 Posumowanie działu 1 (krzyżówka) Milena Adamczyk 5d
Ćwiczenie 182 Mapa i jej skala (krzyżówka) Martyna Kopera 5d
Ćwiczenie 183 Kartograficzna układanka Laura Michałowska 5b
Ćwiczenie 184 Krajobraz (test wielokrotnego wyboru) Aleksandra Adamczyk 6c
Ćwiczenie 185 Krajobrazy strefowe i astrefowe (kategoryzacja) Aleksandra Kępska 6c
Ćwiczenie 186 Krajobraz wysokogórski (kategoryzacja) Aleksandra Stańczyk 6c
Ćwiczenie 187 Góry świata (znaczniki) Krzysztof Mielcarz 6c
Ćwiczenie 188 Sprawdzian z działu ?Krajobraz? (konny wyścig) Sandra Natkańska 6c
Ćwiczenie 189 Krajobrazy świata (konny wyścig) Weronika Rogowska 6c
Ćwiczenie 190 Sprawdzian z działu ?Krajobraz? (konny wyścig) Zuzanna Kobierska 6c
Ćwiczenie 191 Sawanny, stepy, pustynie (test) Agata Domańska 6b
Ćwiczenie 192 Powtórzenie z krajobrazów świata (kategoryzacja) Filip Czajkowski 6b
Ćwiczenie 193 Lokalizacja ? krajobrazy świata Jakub Pacan 6b
Ćwiczenie 194 Krajobrazy Ziemi (krzyżówka) Jakub Rupniewski 6b
Ćwiczenie 195 Krajobrazy i zwierzęta świata (konny wyścig) Karolina Młynarczyk 5 b
Ćwiczenie 196 Charakterystyczne elementy na kontynentach (kategoryzacja) Maria Piekarska 6b
Ćwiczenie 197 Krajobrazy Świata (konny wyścig) Michalina Wrzosek 6b
Ćwiczenie 198 Kosmos (tekst z lukami) Wiktoria Lach 6b
Ćwiczenie 199 Kraj Obrazy ziemi i kosmos Adrianna Drobot-Król 6a (kategoryzacja)
Ćwiczenie 200 Krajobrazy świata (test wielokrotnego wyboru) Alicja Rybczyńska 6a
Ćwiczenie 201 Krajobrazy świata (test jednokrotnego wyboru) Karol Kępski 6a
Ćwiczenie 202 Krajobrazy świata i odkrycia geograficzne (test jednokrotnego wyboru)Natalia Wach 6a
Ćwiczenie 203 Krajobrazy trawiaste sawanny i stepu (krzyżówka) Weronika Dębowska 6a
Ćwiczenie 204. Mapy (wyrazy w chmurach) Justyna Kujawska 5c
Ćwiczenia 205. Przyroda (wyrazy w chmurach)
Ćwiczenie 206. Pogoda (wyrazy w chmurach)
Ćwiczenie 207. Formy ukształtowania powierzchni na mapie hipsometrycznej (przydzielanie do grup)
Ćwiczenie 208. Mapa hipsometryczna (tekst z lukami)
Ćwiczenie 209. Krajobrazy strefowe ? lokalizacja na przykładach (pinezki)
Ćwiczenia 210. Rodzaje map (łączenie w pary)
Ćwiczenie 211. Miasta Polski w pasach krain (dopasowanie napisów do ilustracji)
Ćwiczenie 212. Mapy poziomicowe (łączenie w pary)
Ćwiczenie 213. Poziomice i wysokość (łączenie w pary)i
Ćwiczenie 215. Krajobraz wysokogórski (przydzielanie do grup)
Ćwiczenie 216. Góry świata (lokalizacja na mapie)
Ćwiczenie 217. Ochrona przyrody w Polsce (dopasowywanie pól tabelki)
Ćwiczenie 218. Pasy w Polsce (pasujące pary)
Ćwiczenie 219. Pasy w Polsce (sekwencje i ciągi)
Ćwiczenie 220. Rzeki na mapie Polski (dopasowywanie podpisów do obrazka)
Ćwiczenie 221. Wiatry na Ziemi (krzyżówka)
Ćwiczenie 222. Atmosfera ziemska (dopasowywanie pól tabelki)
Ćwiczenie 223. Budowa gazów (zdania z lukami)
Ćwiczenie 224. Przemiany fizyczne i chemiczne (grupowanie)
Ćwiczenie 225.Właściwości fizyczne i chemiczne (kategoryzacja)
Ćwiczenie 226. Ukształtowanie powierzchni Polski (wisielec) Kacper Bednarek 5b
Ćwiczenie 227. Na nizinach Polski (Tagxedo) Amelia Paszkowska 5b
Ćwiczenie 228. Niziny Polski (Tagxedo) Laura Michałowska 5b
Ćwiczenie 229. Polskie niziny (Tagxedo) Natalia Urazińska 5c
Ćwiczenie 230. Niziny Polski (Tagxedo) Patrycja Pacan 5c
Ćwiczenie 231. Krajobrazy polskich nizin (Tagxedo) Justyna Kujawska 5c
Ćwiczenie 232. Poznajemy niziny Polski (Tagxedo) Jagoda Chudzicka 5c
Ćwiczenie233. Rzeki Polski (Tagxedo) Agata Wilk 5c
Ćwiczenie 234. Na polskich nizinach (Tagxedo) Agata Wilk 5c
Ćwiczenie 235. Polska ? ukształtowanie, ochrona przyrody, rzeki, Bałtyk (test z wieloma kategoriami)
Ćwiczenie 236. Parki narodowe polskich nizin (szukanie na mapie)
Ćwiczenie 237. Elementy doliny rzecznej (gdzie to leży)
Ćwiczenie 238. Żuławy Wiślane (tekst z lukami)
Ćwiczenie 239. Aplikacja z działu ?Woda? (pasujące pary) Damian Stępień 6c
Ćwiczenie 240. Woda (krzyżówka) Hubert Lasota 6c
Ćwiczenie 24.1 Powtórzenie z działu ?Woda? (krzyżówka) Jakub Robak 6c
Ćwiczenia 242. Przyroda, rozdział ?Woda? (milionerzy) Jakub Waśkiewicz 6c
Ćwiczenie 243. Dział WODA (kategoryzacja) Julia Kaluźna 6c
Ćwiczenia 244. Najdłuższe rzeki świata (ustal kolejność) Krzysztof Mielcarz 6c
Ćwiczenia 245. Woda zdrowia doda (wisielec) Klaudia Karch 6c
Ćwiczenia 246. W wodzie (konny wyścig) Sandra Natkańska 6c
Ćwiczenie 247. Powtórzenie z działu ?Woda? (krzyżówka) Weronika Rogowska 6c
Ćwiczenie 248. Sprawdzian z działu ?Woda? (konny wyścig) Zuzanna Kobierska 6c
Ćwiczenie 249. Wody świata (tagxedo)
Ćwiczenia 250. WODA kl. VI (test wielokrotnego wyboru) Aleksandra Adamczyk 6c
Ćwiczenie 251. Parki narodowe w Polsce ? wyżyny i góry (gdzie to leży)
Ćwiczenie 252. Wyżyny Polski (kategoryzacja)
Ćwiczenia 253. Sudety i Karpaty (krzyżówka)
Ćwiczenie 254. Szczyty w polskich górach (ustal kolejność)
Ćwiczenie 255. Polska - wyżyny i góry (dopasuj podpisy do obrazka)
Ćwiczenia 256. Polska - góry (grupowanie)
Ćwiczenie 257. Angielskie nazwy owoców i warzyw Aneta Zdzierak-Wierzbicka - zasoby Learningapps
Ćwiczenie 258. On the farm Aneta Zdzierak-Wierzbicka - zasoby Learningapps
Ćwiczenie 259. Rozpoznawanie figur geometrycznych 1 - zasoby Learningapps
Ćwiczenie 260. Rozpoznawanie figur geometrycznych 2 - zasoby Learningapps
Ćwiczenie 261. Kwadrat - zasoby Learningapps
Ćwiczenie 262. Obwody prostokątów - zasoby Learningapps
Ćwiczenie 263. Matematyczna wykreślanka - zasoby Learningapps
Ćwiczenie 264. Geometria różne aplikacje - zasoby Learningapps
Ćwiczenie 265. Rozpoznaj kąty - zasoby Learningapps
Ćwiczenia 266. Zdrowie człowieka
Ćwiczenie 267. Układ szkieletowy człowieka (dopasowywanie podpisów do obrazka)
Ćwiczenie 268. Praca mięśni szkieletowych (zadanie z lukami)
Ćwiczenie 269. Układ pokarmowy człowieka (dopasowywanie podpisów do obrazka)
Ćwiczenie 270. Produkty żywnościowe (odsłoń obrazek)
Ćwiczenie 271. Układ oddechowy człowieka ? budowa (dopasowywanie podpisów do obrazka)
Ćwiczenie 272. Człowiek - układ krwionośny i nerwowy (krzyżówka z hasłem)
Ćwiczenie 273. Człowiek - narządy i układy (kategoryzacja)
Ćwiczenie 274. Przyroda - grupowanie Janek Krawczyk 4a
Ćwiczenie 275. Zwierzęta po angielsku Kamila Grabowska 4b
Ćwiczenia 276. Światło i dźwięk (Quiz z wpisywaniem tekstu) Gabriela Gołuchowska kl. V D
Ćwiczenie 277. Światło (Tagxedo) Klaudia Mastalerz kl. V D
Ćwiczenie 278. Światło (Tagxedo) Maja Fatel V D
Ćwiczenie 279. Czego nauczyliśmy się o organizmach? (Quiz kilkuosobowy) Agata Domańska VI B
Ćwiczenie 280. Organizmy (Quiz kilkuosobowy) Jakub Rupniewski kl. VI B
Ćwiczenie 281. Organizmy (Quiz kilkuosobowy) Karolina Młynarczyk kl. VI B
Ćwiczenie 282. Organizmy świata (Test wielokrotnego wyboru) Michalina Wrzosek kl. VI b
Ćwiczenie 283. ?Organizmy? ? powtórzenie wiadomości (Quiz kilkuosobowy) Monika Grabowska kl. VI B
Ćwiczenie 284. Organizmy świata (Quiz kilkuosobowy) Zuzanna Jędrasik kl. VI B
Ćwiczenia 285. Powtórzenie z działu Organizmy (Quiz kilkuosobowy) Dominika Zielińska kl. VI C
Ćwiczenie 286. Dział Organizmy (Quiz kilkuosobowy) Julia Kaluźna kl. VI C
Ćwiczenie 287. Organizmy ? klasa 6 (Quiz kilkuosobowy) Sandra Natkańska kl. VI C
Ćwiczenie 288. Organizmy (Test wielokrotnego wyboru) Alicja Rybczyńska kl. VI A
Ćwiczenie 289. Świat organizmów (Test wielokrotnego wyboru) Natalia Wach kl. VI A
Ćwiczenie 290. Matematyczna chmura wyrazowa1
ćwiczenie 291. Światło (Tagxedo) Agata Korban kl. V D Światło
Ćwiczenie 292. Światło (Tagxedo) Izabela Szymaniak Kl. V D
Ćwiczenia 293. Światło i dźwięk (Tagxedo) Natalia Dziubelska kl. V B
Ćwiczenie 294. Światło i dźwięk (krzyżówka) Laura Michałowska kl. V B
Ćwiczenie 295. Światło i dźwięk (kategoryzacja) Alicja Cuper kl. V C
Ćwiczenie 296. Światło i dźwięk wokół nas (test jednokrotnego wyboru) Kacper Bednarek kl. V B
Ćwiczenie 297. Światło i dźwięk (test jednokrotnego wyboru) Agata Wilk kl. V C
Ćwiczenie 298. Optyka i akustyka (Quiz wieloosobowy) Oliwia Łukowiak kl. V C
Ćwiczenie 299. Światło (Tagxedo) Magdalena Nita kl. V D
Ćwiczenie 300. Matematyczna chmura wyrazowa 2 - ułamki
Ćwiczenie 301 Substancje wokół nas (quiz z wpisywaniem tekstu) Gabriela Gołuchowska V D
Ćwiczenie 302 Substancje wokół nas (test jednokrotnego wyboru) Milena Adamczyk V D
Ćwiczenie 303 Człowiek (Tagxedo) Kamila Kupis VIA
Ćwiczenie 304 Substancje wokół nas Martna Mokrowiecka VD (quiz z wpisywaniem tekstu)
Ćwiczenie 305. Budowa i właściwości substancji (quiz kilkuosobowy) Jagoda Chudzicka kl. VI C
Ćwiczenie 306. Budowa i właściwości substancji (quiz kilkuosobowy) Karolina Świąder kl. VI C
Ćwiczenie 307. Budowa i właściwości substancji (quiz kilkuosobowy) Gabriela Gołuchowska VI D
Ćwiczenie 308. Budowa i właściwości substancji (quiz kilkuosobowy) Patrycja Pacan kl. V
Ćwiczenie 309. Budowa i właściwości substancji (quiz kilkuosobowy) Zuzanna Pacan kl. VI B
Ćwiczenie 310. Budowa i właściwości substancji Jakub Włodarczyk kl. VI B
Ćwiczenie 311. Budowa i właściwości substancji (quiz kilkuosobowy) Magdalena Pacan kl. VI B
Ćwiczenie 312. Wiedza o przyrodzie
Ćwiczenie 313. Dokumentujemy doświadczenie (dopasowywanie pól tabelki)
Ćwiczenie 314. Sortowanie odpadów (pasujące pary)
Ćwiczenie 315. Przed sprawdzianem (zadanie z lukami)
Ćwiczenie 316. Plan dnia (sekwencje i ciągi)
Ćwiczenie 317. Stany skupienia substancji (kategoryzacja)
Ćwiczenie 330. Polska i jej sąsiedzi ((dopasowywanie podpisów do obrazka) Martyna Kopera, 6d
Ćwiczenie 331. Roślinność krajobrazu śródziemnomorskiego (pasujące pary) Martyna Kopera, 6d
Ćwiczenie 332. Wokół Europy (quiz wieloosobowy) Izabela Szymaniak, 6d
Ćwiczenie 333. Wielkie odkrycia geograficzne i krajobrazy Europy (wyścig konny) Zuzanna Pacan, 6b
Ćwiczenie 334. Mapy świata (milionerzy) Zuzanna Pacan, 6b
Ćwiczenie 335. Piętra roślinności alpejskiej (pasujące pary) Natalia Dziubelska, 6b
Ćwiczenie 336. Wokół Europy (quiz wieloosobowy) Oliwia Łukowiak, 6c
Ćwiczenie 337. Sąsiedzi Polski (dopasowywanie podpisów do obrazka) Oliwia Łukowiak, 6c
Ćwiczenie 338. Wielcy odkrywcy (wyścig konny) Bartosz Sobczyk, 6c
Ćwiczenie 339. Umiejscowienie państw (gdzie to leży) Bartosz Sobczyk, 6c
Ćwiczenie 340. Państwa Europy (sekwencje i ciągi) Bartosz Sobczyk, 6c
Ćwiczenie 341. Szczyty, odkrywcy, stolice (odsłoń obrazek) Zuzanna Kucharska, 6c
Ćwiczenie 342. Najwyższe szczyty (oś liczbowa) Zuzanna Kucharska, 6c
Ćwiczenie 343. Piętra roślinności w Alpach (sekwencje i ciągi) Zuzanna Kucharska, 6c
Ćwiczenie 344. Państwa na kontynentach (grupowanie) Zuzanna Kucharska, 6c
Ćwiczenie 345. Europa (quiz wieloosobowy) Alicja Cuper, 6b
Ćwiczenie 346. Sąsiedzi Polski (dopasowywanie podpisów do obrazka) Natalia Dziubelska, 6b
Ćwiczenie 347. Roślinność śródziemnomorska (pasujące pary) Natalia Dziubelska, 6b
Ćwiczenie 348. Ułamki zwykłe i dziesiętne
Ćwiczenie 349. Rozpoznaj zwierzęta - układanka Krystiana Pawłowskiego, 4a
Ćwiczenie 350. Zwierzęta egzotyczne - układanka Martyna Warczyńska, 4a
Ćwiczenie 351. Pory roku - rozpoznawanie obrazków - Wiktor Kowalski, 4c
Ćwiczenie 352. Rozpoznawanie zwierząt - układanka Łukasz Jęcek , 4c
Ćwiczenie 353. Zwierzęta i ich domlki, Zasoby LearningApps
Ćwiczenie 354. Pustynie gorące (quiz kilkuosobowy): Amelia Paszkowska, kl. 6b
Ćwiczenie 355. N stepach (wyścigi konne): Amelia Paszkowska, kl. 6b
Ćwiczenie 356. Wędrujemy przez strefy krajobrazowe (grupowanie) : Amelia Paszkowska, kl. 6b
Ćwiczenie 357. Strefy krajobrazowe na Ziemi ? lokalizacja (gdzie to leży) : Amelia Paszkowska, kl. 6b
Ćwiczenie 358. Rośliny i zwierzęta świata (wyścig konny): Monika Borkowska, kl. 6b
Ćwiczenie 359. Tajga (test jednokrotnego wyboru) : Monika Borkowska, kl. 6b
Ćwiczenie 360. Pustynie lodowe (krzyżówka) : Monika Borkowska, kl. 6b
Ćwiczenie 361. Tundra (pasujące pary): Monika Borkowska, kl. 6b
Ćwiczenie 362. Życie oceanu (grupowanie): Weronika Hernoga, kl. 6b
Ćwiczenie 363. Wilgotny las równikowy (test jednokrotnego wyboru) : Weronika Hernoga, kl. 6b
Ćwiczenie 364. Sawanny (wyścigi konne) : Weronika Hernoga, kl. 6b
Ćwiczenie 365. Roślinność świata (pasujące pary): Patrycja Pacan, kl. 6c
Ćwiczenie 366. Roślinność w strefach krajobrazowych (grupowanie): Patrycja Pacan, kl. 6c
Ćwiczenie 367. Rozmieszczenie stref krajobrazowych na Ziemi (gdzie to leży?): Patrycja Pacan, kl. 6c
Ćwiczenie 368. Krajobrazy Ziemi (test jednokrotnego wyboru): Karolina Świąder, kl. 6c
Ćwiczenie 369. Zwierzęta świata (pasujące pary): Urszula Daukszewicz, kl. 6c
Ćwiczenie 370. Gdzie żyją te zwierzęta (grupowanie): Urszula Daukszewicz, kl. 6c
Ćwiczenie 371. Strefy krajobrazowe na Ziemi - położenie (test jednokrotnego wyboru): Urszula Daukszewicz, kl. 6c
Ćwiczenie 372. Wędrujemy przez pustynie gorące, sawanny i stepy (quiz kilkuosobowy): Martyna Prokop, kl.6d
Ćwiczenie 373. W tajdze i w tundrze (test jednokrotnego wyboru) : Martyna Prokop, kl.6d
Ćwiczenie 374. Rośliny i zwierzęta (pasujące pary): Laura Mitulska, kl. 6d
Ćwiczenie 375. Strefy krajobrazowe ? tundra, tajga, sawanna i pustynia gorąca (dopasowywanie pół tabelki): Laura Mitulska, kl. 6d
Ćwiczenie 376. Dookoła świata (quiz kilku osobowy): Laura Mitulska, kl. 6d
Ćwiczenie 377. Pustynie lodowe (krzyżówka): Maja Fatel, kl. 6d
Ćwiczenie 378. Sprawdź na mapie (dopasowywanie podpisów do obrazka): Maja Fatel, kl. 6d
Ćwiczenie 354. Mieszkańcy oceanów (pasujące pary): Maja Fatel, kl. 6d
Ćwiczenie 379. Pustynie lodowe (krzyżówka): Klaudia Mastalerz, kl. 6d
Ćwiczenie 380. Mieszkańcy oceanów (pasujące pary): Klaudia Mastalerz, kl. 6d
Ćwiczenie 381. Rozmieszczenie stref krajobrazowych (gdzie leży?): Klaudia Mastalerz, kl. 6d
Ćwiczenie 382. Krajobrazy świata (krzyżówka): Klaudia Mastalerz, kl. 6d
Ćwiczenie 383. Tagxedo: Dookoła świata
Ćwiczenie 384. Dział 6 (krzyżówka): Hanna Bąkiewicz, kl. 4b
Ćwiczenie 385. W wodzie i nad wodą (krzyżówka): Marta Świątek, kl. 4b
Ćwiczenie 386. Wodny świat (krzyżówka): Amelia Witoń, kl. 4b
Ćwiczenie 387. Wodna przygoda (krzyżówka): Tomasz Bajerowski, kl. 4d
Ćwiczenie 388. W wodzie i nad wodą (test jednokrotnego wyboru): Aleksandra Bielecka, kl. 4d
Ćwiczenie 389. Woda (krzyżówka): Jakub Cieślikiewicz, kl. 4d
Ćwiczenie 390. Krzyżówka ? kaczka też (krzyżówka): Anna Pachocka, kl. 4d
Ćwiczenie 391. Las i my (wyścigi konne): Alicja Konecka , kl. 4b
Ćwiczenie 392. Życie lasu (test wielokrotnego wyboru): Zuzanna Krzysztofik, kl. 4b
Ćwiczenie 393. Życie lasu (test jednokrotnego wyboru): Jagoda Sygut kl. 4b
Ćwiczenie 394. W lesie (test jednokrotnego wyboru): Mateusz Woźniak, kl. 4b
Ćwiczenie 395. Co wiesz o lesie (test jednokrotnego wyboru): Aleksandra Duniak, kl. 4c
Ćw. 396. W lesie (test jednokrotnego wyboru): Jan Krogulec, kl. 4c
Ćwiczenie 397. Leśna przygoda (test jednokrotnego wyboru): Aleksandra Bielecka kl. 4d
Ćwiczenie 398. Życie lasu (test jednokrotnego wyboru): Kamil Szulc, kl. 4d
Ćwiczenie 399. Budowa mikroskopu (pasujące pary)
Ćwiczenie 400. Części mikroskopu (znajdź pary)
Ćwiczenie 401. Obserwacje mikroskopowe (sekwencje i ciągi)
Ćwiczenie 402. Przedstawiciele królestw (grupowanie)
Ćwiczenie 403. Części rośliny (pasujące pary)
Ćwiczenie 404. Formy życiowe roślin (grupowanie)
Ćwiczenie 405. Rośliny trujące w terenie (pasujące pary)
Ćwiczenie 406. Rozmnażanie się zwierząt (krzyżówka)
Ćwiczenie 407. Odżywianie się grzybów (grupowanie)
Ćwiczenie 408. Nasz organizm (quiz kilkuosobowy): Hanna Bąkiewicz, kl. V B
Ćwiczenie 409. Nasze ciało (quiz kilkuosobowy): Łukasz Jęcek, kl. V C
Ćwiczenie 410. Ciało człowieka (krzyżówka): Cieślikiewicz Jakub, kl. V D
Ćwiczenie 411. Układy (puzzle z kategoriami):Kamil Szulc V D
Ćwiczenie 412. Skóra (pasujące pary)
Ćwiczenie 413. Rośliny do Twojego ogrodu (pasujące pary)
Ćwiczenie 414. Wodna krzyżówka: Jakub Pawlak kl. IV A
Ćwiczenie 415. Powtórzenie działu 6 ? krzyżówka: Beniamin Pietrasik kl. IV A
Ćwiczenie 416. Przyroda, dział 6, ?Na tropach przyrody 4? (krzyżówka): Oliwia Rajska kl. IV A
Ćwiczenie 417. Krzyżówka z wodą: Maja Gruszczyńska kl. IV A
Ćwiczenie 418. Dbajmy o oczy (krzyżówka): Natalia Milczarczyk kl. V D
Ćwiczenie 419. Dbajmy o oczy (quiz z wpisywaniem tekstu): Natalia Milczarczyk kl. V D
Ćwiczenie 420. Jak dbać o oczy (test jednokrotnego wyboru): Aleksandra Bielecka kl. V D
Ćwiczenie 421. Oznakowanie substancji (znajdź pary)
Ćwiczenie 422. Światło i dźwięk (krzyżówka), Filip Kucharski, kl. V D
Ćwiczenie 423. Światło i dźwięk (krzyżówka), Diana Jurek, kl. V D
Ćwiczenie 424. Światło i dźwięk (krzyżówka), Aleksandra Bielecka, kl. V D
Ćwiczenie 425. Substancje wokół nas (krzyżówka), Jakub Cieślikiewicz, kl. V D
Ćwiczenie 426. Substancje wokół nas (krzyżówka), Amelia Bolek, kl. V D
Ćwiczenie 427. Chrońmy przyrodę (krzyżówka), Kacper Wiktorowicz, kl. VI D
Ćwiczenie 428. Człowiek i przyroda (krzyżówka), Jakub Cieślikiewicz, kl. VI D
Ćwiczenie 429. Chrońmy przyrodę (krzyżówka), Filip Kucharski, kl. VI D
Ćwiczenie 430. Dział 1. (krzyżówka), Kamil Szulc, kl. VI D
Ćwiczenie 431. Chrońmy przyrodę (krzyżówka), Karolina Karbownik, kl. VI D
Ćwiczenie 432. Podsumowanie działu 1. (krzyżówka), Daria Krawczyk, kl. VI D
Ćwiczenie 433. Środowisko (krzyżówka), Roksana Mastalerek, kl. VI D
Ćwiczenie 434. Budowa i właściwości substancji (test wielokrotnego wyboru)
Ćwiczenie 435. Co przyciągają magnesy (krzyżówka), Patryk Stańczyk, kl. VI b
Ćwiczenie 436. Jak działają urządzenia elektryczne (dowolny test odp.), Patryk Stańczyk, kl. VI b
Ćwiczenie 437. Elektryzowanie się ciał (pasujące pary), Patryk Stańczyk, kl. VI b
Ćwiczenie 438. Mieszaniny i sposoby rozdzielania ich składników (test jednokrotnego wyboru), Patryk Stańczyk, kl. VI b
Ćwiczenie 439. Rozpuszczanie się substancji (wyścigi konne), Patryk Stańczyk, kl. VI b
Ćwiczenie 440. Elektryzowanie się ciał (krzyżówka), Aleksandra Bielecka, kl. VI d
Ćwiczenie 441. O przewodzeniu ciepła (zadanie z lukami), Aleksandra Bielecka, kl. VI d
Ćwiczenie 442. Świat jest zbudowany z drobin (wyścigi konne), Aleksandra Bielecka, kl. VI d
Ćwiczenie 443. Magnesy (wyścigi konne), Aleksandra Bielecka, kl. VI d
Ćwiczenie 444. Rozpuszczanie się substancji (pasujące pary), Aleksandra Bielecka, kl. VI d
Ćwiczenie 445. Ciepło i magnesy (wyścigi konne), Natalia Milczarczyk, kl. VI d
Ćwiczenie 446. Prąd elektryczny (zadanie z lukami), Natalia Milczarczyk, kl. VI d
Ćwiczenie 447. Drobiny (grupowanie), Natalia Milczarczyk, kl. VI d
Ćwiczenie 448. Budowa i właściwości substancji (krzyżówka), Natalia Milczarczyk, kl. VI d
Ćwiczenie 449. Badamy prąd elektryczny (milioner), Jakub Cieślikiewicz, kl. VI d
Ćwiczenie 450. Siły i ruch (krzyżówka)
Ćwiczenie 451. Mapy Świata (wyścigi konne), Katarzyna Jewtuch kl. VI D
Ćwiczenie 452. Największe odkrycia geograficzne (kolekcja kilku aplikacji), Katarzyna Jewtuch kl. VI D
Ćwiczenie 453. Polska i jej sąsiedzi (kolekcja kilku aplikacji), Katarzyna Jewtuch kl. VI D
Ćwiczenie 454. Rośliny krajobrazu śródziemnomorskiego (dowolny tekst odpowiedzi), Katarzyna Jewtuch kl. VI D
Ćwiczenie 455. Wśród wysokich szczytów Alp (kolekcja kilku aplikacji),Katarzyna Jewtuch kl. VI D
Bądź bezpieczny w Internecie
Dzień Bezpiecznego Internetu - 5 luty 2013 r.
Każdy z nas korzysta z komputera, a w szczególności z Internetu. Wszyscy wiemy, że może być on źródłem naukowym, rozrywkowym oraz komunikacyjnym. Ale czy każdy z nas umie odpowiednio z niego korzystać?
To już nie jest takie oczywiste.
Kodeks TIK
Kodeks TIK
- Nauczyciel i uczniowie dbają o właściwe wykorzystanie sprzętu.
- Korzystamy z legalnego oprogramowania.
- Można wykorzystywać dostępne w Internecie materiały (zdjęcia, teksty), zaznaczając skąd pochodzą i przez kogo zostały napisane czy zrobione lub stosując się do konkretnych przepisów prawa autorskiego.
- Nauczyciele wdrażają uczniów do samodzielnego i krytycznego wykorzystywania zasobów internetowych, przestrzegają przed plagiatem.
- Przestrzegamy zasad bezpiecznego i kulturalnego zachowania w szkolnej sieci i sieci Internet.
- Wykorzystanie telefonów i innych urządzeń informacyjno ? telekomunikacyjnych jest dozwolone na zajęciach za zgodą nauczyciela.
- Uczniowie mogą zgłaszać pomysły wykorzystania sprzętu TIK na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych.
- Uczniowie, przy wsparciu i pod opieką nauczycieli mogą wykorzystywać zasoby TIK pomagając w nauce kolegom.
- Uczniowie, którzy są zainteresowani wykorzystaniem komputerów i sprzętu informacyjno ? komunikacyjnego na zajęciach pozalekcyjnych mogą z niego skorzystać po wcześniejszym uzgodnieniu z nauczycielem.
- Nauczyciele poszczególnych przedmiotów tworzą przy współpracy z uczniami bazę narzędzi, zasobów internetowych, wartościowych pomysłów uczniów ułatwiających im uczenie się.
- Nauczyciele wszystkich przedmiotów wdrażają się do korzystania z TIK w swojej pracy (również w komunikacji z rodzicami).
Dzień Bezpiecznego Internetu
Dzień Bezpiecznego Internetu 5 luty 2013 r.
1.Bądź bezpieczy w sieci ? Dobry żart
2. Bądź bezpieczy w sieci- Znajomi nieznajomi
Polecane strony
Matematyka
http://www.geogebra.org/
http://matlandia.pl/
http://gwo.pl/
http://www.sprawdzian.net.pl/
http://www.matzoo.pl/
http://matematyka4.klett.pl
http://matematyka5.klett.pl
http://ww.sp114.edu.pl/uczniow/matematyka/
Interaktywne ćwiczenia - klasa 4
Interaktywne ćwiczenia - klasa 5
Interaktywne ćwiczenia - klasa 6
http://www.scholaris.pl/
http://www.visnos.com/demos
http://www.cauchy.pl/menu/test-6-klasa/index.php/
http://math.edu.pl/
Strony polecane dla uczniów i rodziców
https://www.pocztadzieci.pl/
https://poczta2.onet.pl/uniwersytet/dzieci/rezerwuj.html
Strony polecane dla nauczycieli i uczniów (wymagana jest rejestracja)
http://www.jigsawplanet.com/ - puzzle
http://learningapps.org/ - aplikacje interaktywne
http://fotocasty.pl/ - fotocasty
http://prezi.com/ - prezentacje
http://juniormedia.pl/ - gazetka szkolna
http://edu.glogster.com/ - multimedialne plakaty
http://www.komputerswiat.pl/ -ciekawe artykuły, samouczki
https://docs.google.com/presentation/d/1ixanNOUAdJLjMZaIn_kQWTap1v-5UKkXrtyYdVlJQ4E/edit?pli=1#slide=id.p
narzedziaetwinning.blogspot.com/
Fotoedycja i grafika on-line
Fotor Photo Editor: www.fotor.com
Lunapic: http://www134.lunapic.com/editor/
Funnywow: http://pl.funnywow.com/
Edytor Photoshop: http://www.photoshop.com/tools
Free Gif Maker: http://www.online-image-editor.com/gifmaker/
Pixlr Express: http://apps.pixlr.com/express/
piZap: http://www.pizap.com/pizap-app.php
Filmy animowane
http://goanimate.com
http://www.dvolver.com
Komiks
http://www.toondoo.com/ wymagana rejestracja - bezpłatna
http://toonlet.com/ wymagana rejestracja ? bezpłatna, można samodzielnie stworzyć postać
http://writecomics.com/ nie wymaga logowania, polskie napisy, duży wybór postaci, tło, dymki
http://www.makebeliefscomix.com/Comix/ można go wysłać mailem do przyjaciół, można zrobić PrintScreen i zapisać na dysku
www.pixton.com wymagana rejestracja - bezpłatna
Załóż darmowe konto, jeżeli to konieczne. Wybierz układ slajdów. Klikasz na pierwsze pole komiksu, wybierasz z opcji obok tło, postaci, dymki do wpisania dialogów, dodatkowe gadżety. Nadaj tytuł, wybierz rodzaj komiksu. Znaczek<> to Embed code do wklejenia na stronę.
Książka
http://storybird.com/
http://myths.e2bn.org/index.php
Przyroda
http://atlas-zwierzat.pl/
http://eduseek.interklasa.pl/
http://przyroda.org/
http://www.bociany.pl/
http://www.czaswlas.pl/
http://www.ekologia.pl/
http://www.erys.pl/
https://www.facebook.com/podroze.gazeta
http://www.grzyby.pl/
http://www.otopjunior.org.pl/
www.pasozyty.eu/
http://www.scholaris.pl/
http://www.szkolazsee.pl/
http://www.zielonalekcja.pl/
http://zwierzak-w-domu.info/
http://wirtualnykraj.pl/
http://www.ogrod-powsin.pl/
http://www.zoo.lodz.pl/
http://www.parkinarodowe.edu.pl/intro.html
http://www.ekoportal.gov.pl/opencms/opencms/ekoportal/warto_wiedziec_i_odwiedzic/Ekoturystyka/Parki_Narodowe_Polska/
http://www.dzieciecafizyka.pl/
http://www.fokarium.pl/
http://hel.univ.gda.pl/atlas/organizmy.htm
https://maps.google.pl/
http://naszbaltyk.pl/
http://www.parkinarodowe.edu.pl/intro.html
http://swietlik.edu.pl/
http://www.pierwszapomoc.net.pl/index.php
http://assets.wwfpl.panda.org/downloads/dobry_klimat_poradnik.pdf
http://earthobservatory.nasa.gov/
http://www.malypodroznik.pl/index.htm
http://www.naszaziemia.pl/wiedza/
http://mapa.ekoportal.pl/
www.travelphoto.pl/
http://www.travelphoto.pl/
http://www.zegaratomowy.com.pl/
http://www.zoo.waw.pl/pl/kwartalnik-panda.html
Ciekawe strony dla uczniów z klas I-III
http://www.anglomaniacy.pl/
http://www.matzoo.pl/index/index.php
http://www.kula.gov.pl
http://www.naszkraj.org.pl
http://nauczyciel.wsipnet.pl/kluby/igiz.html?k=11
http://www.nauczmniemamo.pl/gry/index.html
http://www.benc.pl/gry/
http://www.zyraffa.pl/
http://www.bajmobil.pl/gry/gry.html
http://www.buliba.pl/
www.mos.gov.pl
Historia
http://www.histurion.pl
http://www.historia.pgi.pl
http://www.wirtualnykraj.pl
http://www.starozytna-grecja.info
http://www.oxfordenglishonline.pl
www.funenglishgames.com
www.learnenglishkids.britishcouncil/org/en-kids-games
www.learn-english-today.com
www.anglomaniacy.pl
www.vocabulary.co.il
www.oxforddictionaries.com
http://www.angprofi.pl/ - darmowy kurs angielskiego
Język polski
www.egzaminy.edu.p
wolnelektury.pl
www.stargard.edu.pl
www.wpn.pl
www.motywy-literackie.klp.pl
www.papiez.polska.pl
www.operon.pl
www.wsip.pl/index.php/wsipsite/dlanauczycielijezykpolski
Bezpieczny internet
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Poznaj zasady bezpiecznego korzystania z Internetu - zostań Sieciakiem!
- Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
- Nigdy nie podawaj osobom poznanym w Internecie swojego adresu domowego, numeru telefonu i innych tego typu informacji. Nie możesz mieć pewności, z kim naprawdę rozmawiasz!
Filmy o bezpiecznym Internecie
Owce w sieci - seria kreskówek dla najmłodszych poświęcona bezpieczeństwu dzieci w Internecie. Jej bohaterami są owce, którym z pomocą i dobrą radą przychodzi gajowy i, mówiący z góralskim akcentem, baca. Bajki w przystępny sposób poruszają trudne problemy, takie jak: publikowanie w Internecie roznegliżowanych zdjęć (odcinek pt. ?Bez kożuszka?), bezprawne wykorzystywanie fotografii i nagrań wideo (odcinek ?Nie tańcz z wilkami?) czy umawianie się na spotkania z nieznajomymi poznanymi na forum czy na czacie (odcinek ?Tajemniczy przyjaciel?).
Podkategorie
-
Lekcje z komputerem
- Liczba artykułów:
- 11
-
Nauka on-line
- Liczba artykułów:
- 1
-
GeoGebra i matematyka
- Liczba artykułów:
- 0
-
Matlandia
- Liczba artykułów:
- 0
-
WebQuest
- Liczba artykułów:
- 0
-
Komiksy
- Liczba artykułów:
- 3
-
GeoGebra na matematyce
- Liczba artykułów:
- 45
-
Aplety GeoGebry
- Liczba artykułów:
- 42
-
Mistrzowie Kodowania
- Liczba artykułów:
- 14