Szkoła Podstawowa nr 1 w Opocznie

im. Kornela Makuszyńskiego

Czy programowani i kodowanie jest ciekawym zajęciem dla dzieci w szkole podstawowej?

Można się o tym przekonać na zajęciach dodatkowych z programowania w ramach Klubu Mistrzowie Kodowania  (semestr I) i Lokalnego Klubu Kodowania (semestr II).

Zajęcia odbywają się w każdy piątek od godziny  13.10 do 12.10. w pracowni 204.

Programowanie  ma na celu rozwijać w dzieciach umiejętności analitycznego i kreatywnego myślenia, które potrzebne jest nie tylko specjalistom. Uczniowie wykorzystując zasoby scratch.mit.edu i code.org poznają kodowanie i programowanie. W miesiącu październiku odbyły się w szkole warsztaty z wykorzystaniem robotów Finch w ramach projektu ?Link do przyszłości. Zaprogramuj swoją karierę?.W miesiącu marcu i kwietniu mamy w szkole 5 robotów Finch wypożyczonych na potrzeby zajęć dodatkowych z programowania i zajęć komputerowych. Zajęcia odbywają się w ramach Lokalnego Klubu Kodowania.

 

 

Warsztaty ?Link do przyszłości. Interaktywne warsztaty z kodowania z wykorzystaniem robotów."


Co to jest programowanie? Do czego można je wykorzystać? Czy na co dzień może przydać się taka wiedza? Na te, a także wiele innych pytań można znaleźć odpowiedź w czwartek 13 października  podczas warsztatów: ?Link do przyszłości. Interaktywne warsztaty z kodowania z wykorzystaniem robotów Finch ? z Michałem Kłosińskim, który opowie o kodowaniu.

Spotkanie jest przeznaczone dla uczniów najstarszych klas szkoły podstawowej oraz uczniów gimnazjów.

Czytaj więcej...

ZAPRASZAMY UCZNIÓW I NAUCZYCIELI! PRZYŁĄCZCIE SIĘ DO AKCJI,

 

 

Od 15 do 23 października w całej Europie trwać będzie Europejski Tydzień Kodowania (CodeWeek 2016). Celem akcji jest popularyzacja i promocja nauki programowania.

 

 

 

 

 

 

 

 

Szkoła Podstawowa nr 1 w Opocznie uczestniczyć w IV edycji programu Mistrzowie Kodowania.

Uczniowie na zajęciach komputerowych i zajęciach pozalekcyjnych będą poznawać kodowanie.

 

 

Przyłącz się do akcji:

  • W programie Scratch (scratch.mit.edu) można spróbować rozpocząć naukę programowania.
  • Zdobywając certyfikaty kończąc kursy z kodowania na stronie code.org.

 

Zobacz, co trzeba wiedzieć.

 

CreativeCommons

Opublikowany 16 luty 2016

Filmy instruktażowe mają za zadanie przybliżyć kilka zagadnień związanych z wykorzystywaniem zasobów INTERNETU.
Filmy są skierowane do uczniów i nauczycieli w celu podniesieniem praktycznych kompetencji w zakresie określonym w tytułach poszczególnych filmów.

Licencja - Standardowa licencja YouTube

 

Jak opublikować materiał

na wolnej licencji Creative Commons?

 

Licencje Creative Commons - czym są i jak je dzielimy? 

 

Czym są licencje Creative Commons? 

 

Jak działa prawo autorskie?  

 

Na co pozwala dozwolony użytek prywatny?  

  

 

Po co nam otwarte zasoby

 

Dzień Bezpiecznego Internetu 2016

Co to jest DBI

Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku i ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych. W Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu od 2005 roku organizowany jest przez Fundację Dzieci Niczyje oraz Naukową i Akademicką Sieć Komputerową (NASK) ? realizatorów unijnego programu Safer Internet. Głównym partnerem wydarzenia jest Fundacja Orange. 

DBI ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa dzieci w Internecie oraz nagłośnienie tematyki dotyczącej bezpieczeństwa online.  

 

Czytaj więcej...

TIK w szkole

Narzędzia TIK (Techniki Informacyjno Komunikacyjne), które wykorzystują uczniowie i nauczyciele  w SP nr 1 w Opocznie.

Przykłady stosowanych narzędzi TIK - materiał opracowanych przez uczniów lub nauczycieli naszej szkoły:

 

Pokazy w Prezi

http://sp1.opoczno.pl/index.php/komiksy/226-komiks-k-toporkiewicz-i-a-pigulowskiej

http://prezi.com/fpoww4nrkhcq/untitled-prezi 

http://sp1.opoczno.pl/index.php/component/content/article/34-cyfrowa-szkola/168-opoczno-naj

http://www.prezi.com    

Pokazy i filmy 

http://sp1.opoczno.pl/index.php/publikacje-uczniow

Książeczki elektroniczne

http://sp1.opoczno.pl/index.php/elektroniczne-ksiazeczki

http://storybird.com 

http://www.flashpageflip.com/ 

Czytaj więcej...

DBI - Spotkanie uczniów klas czwartych

Spotkanie uczniów klas czwartych na Sali A-V rozpoczęło obchody Dni Bezpiecznego Internetu 2014 w SP nr 1 w Opocznie. Uczniowie zostali zapoznani z działaniami, jakie będą podejmowane w szkole w ramach DBI, które realizowane będą pod hasłem 

?Razem tworzymy lepszy Internet?.

Podczas spotkania uczniowie z dużym zainteresowaniem wysłuchali wskazówek nauczycieli, jak bezpiecznie i pożytecznie korzystać z zasobów Internetowych. Oglądane filmy o bezpiecznym korzystaniu z Internetu uzmysłowiły uczniom, że każdy internauta może przyczynić się do tego, że Internet będzie miejscem bezpiecznym i pozytywnym i każdy z nas ponosi odpowiedzialność za to, co robi w Sieci i w jaki sposób z niej korzysta.

 

Czytaj więcej...

Dzień Bezpiecznego Internetu 2014

Rozpoczynamy przygotowania do Dnia Bezpiecznego Internetu 2014.

 

 Zbliża się Dzień Bezpiecznego Internetu, który w 2014 r. obchodzić będziemy 11 lutego. Wszystkie działania podejmowane w ramach DBI realizowane będą pod hasłem

?Razem tworzymy lepszy Internet?

 Wydarzenie to odbędzie się w Polsce po raz dziesiąty.

Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 r. W Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu od 2005 r. organizowany jest przez Fundację Dzieci Niczyje oraz Naukową i Akademicką Sieć Komputerową (NASK) .

DBI ma na celu przede wszystkim:

  • inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych,
  • zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa dzieci w Internecie,
  • nagłośnienie tematyki dotyczącej bezpieczeństwa online. 

 

więcej: www.dbi.pl

Czytaj więcej...

Ćwiczenia z TIK - baza ćwiczeń



 

 

 

Program www.learningapps.org do tworzenia  ćwiczeń interaktywnych do wykorzystania na każdym przedmiocie. 
Do wyboru: krzyżówki, mapy mysli,  puzzle, memory, wykreślanka,  dopasowanki słowne, gry, milionerzy, quizy i wiele wiele innych.
W programie jest możliwość tworzenia własnych aplikacji od podstaw lub przekształcania i dostosowywania przykładowych aplikacji do swoich potrzeb.
Zachęcam uczniów i nauczycieli do korzystania z tego narzędzia. 

Powstała już bardzo duża baza ćwiczeń, którą uczniowie mogą wykorzystywać do utrwalania i poszerzania swojej wiedzy.

Ćwiczenia opracowane przez uczniów i nauczycieli naszej szkoły.

Wiktoria Markiewicz

 

 

Projekt ?Opoczno - moja mała Ojczyzna?

     ?Opoczno - moja mała Ojczyzna? to projekt edukacyjny zrealizowany w ramach rządowego programu ?Cyfrowa szkoła.? Celem było przybliżenie historii własnej miejscowości i wzmocnienie postawy patriotyzmu lokalnego. Uczniowie mieli wybrać kilka najbardziej znanych zabytków Opoczna, wykonać ich fotografie i przygotować krótkie opisy tych zabytków. Ostatnim etapem było wykonanie prezentacji multimedialnej. Udział wzięli uczniowie klasy V a i VI a.

       Projekt był doskonałą lekcją historii, gdyż umożliwił uczniom poznanie przeszłości swojego miasta poprzez spotkanie z historią bliską, która oddziaływuje na wyobraźnię o wiele silniej, niż najlepiej przeprowadzony wykład. Przyczynił się nie tylko do zdobywania wiedzy historycznej, ale także dał satysfakcję uczestnikom z dobrze wykonanej pracy a to jest zachętą do dalszych działań. Uczniowie ponadto kształcili umiejętność wykorzystywania narzędzi TIK- wdrażania do obsługi popularnych programów komputerowych. Ponadto spełnił ważny cel wychowawczy, gdyż przyczynił się do zagospodarowania młodemu człowiekowi czasu wolnego.     

 

                                                                                                                                                                                                  

Projekty Cyfrowej Szkoły

                   Informacja nt. projektów edukacyjnych realizowanych w ramach "Cyfrowej szkoły"

 

Temat projektu

Cel projektu

Nauczyciele zaangażowani w projekt

Liczba uczniów aktywnych w projekcie

 

Publikacje

-------------------------

Wykorzystywane metody i
 narzędzia TIK

Termin realizacji

Program edukacyjny Środowisko - Na zdrowie? - pozalekcyjne zajęcia edukacyjne

Poznanie zależności między składnikami przyrody a zdrowiem człowieka i przygotowanie do działań na rzecz ochrony środowiska.

(3)

M. Mastalerz

A. Toporkiewicz

A. Kaźmierczyk

47

strona projektu 

eko poradnik

pokaz

pokaz Gleba

--------------------------------

laptopy, tablica interaktywna, projektor,wizualizer, odtwarzacz DVD, telewizor,  Internet (przeglądarki, wybrane strony, http://learningapps.org/),

filmy na płytach DVD, cyfrowe aparaty fotograficzne, edytor Word, filmy na youtube,

marzec-maj

(uroczyste zakończ. początek czerwca)

Opoczno ? moja mała ojczyzna.

Poznanie historii i zabytków Opoczna

(2)

H. Sosnowska

J. Stępniewska

10

strona projektu

prezentacje uczniów

-------------------------

 laptopy,projektor,internet, wizualizer, tablica interaktywna, aparaty fotograficzne

maj czerwiec

Opoczno - moje rodzinne miasto

Pogłębienie wiadomości na temat  , tradycji, folkloru, kultury.

(4)

U. Rudzka

I. Bogacz

U. Niemirska - Jędrasik

D. Ciechańska

20

opis projektu 

prace:

Jazia Góra
Na tropie piękna
ćwiczenie 1
ćwiczenie 2

laptopy,projektor,internet, wizualizer, tablica interaktywna, aparaty fotograficzne

 

 

czerwiec

Matematyka z papieru

Wdrażanie uczniów do pozyskiwania informacji z różnych źródeł, rozwijanie samodzielności i pracy w grupie, pobudzanie do logicznego myślenia, rozwijanie wyobraźni przestrzennej, prowokowanie  do działania i samodzielnego zdobywania wiedzy, kształtowanie umiejętności  prezentowania wyników własnej pracy, wykorzystanie narzędzi TIK ?wdrażanie do obsługi popularnych programów komputerowych.

(4)

A. Bobrowska

A. Molka

G. Pytlos

W. Markiewicz

30

WebQuest 

prezentacje uczniów

bryły, origami i ich autorzy

----------------------------

zasoby Internetu,laptopy,projektor, Internet, wizualizer, tablica interaktywna, aparaty fotograficzne, programy graficzne i do robienia prezentacji (power point, Prezi),  filmów, glogi, fotocasty, aplikacje LearningApps.

maj czerwiec

Everyday English

Zachęcenie uczniów do nauki języka angielskiego z wykorzystaniem narzędzi TIK

(4)

A. Wilk

U. Trębarczyk

E.Trębarczyk - Kowalska

U. Dżoleva

 

298

Strona projektu

Robimy komiksy

prezentacje uczniów

----------------------------

laptopy, projektor, internet, tablica interaktywna, aparaty fotograficzne, kamera video

kwiecień

czerwiec

Szkolny konkurs przyrodniczo - plastyczny ?Najpiękniejszy bukiet ze szkolnego ogrodu?

 Kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody, rozwijanie indywidualnych  zdolności twórczych, kształtowanie właściwych postaw wobec środowiska przyrodniczego.

(4)

M. Mastalerz

M. Badowska

M. Sikorska

27

Strona projektu

-------------------------------

WebQuest

 cyfrowe aparaty fotograficzne, programy z narzędziami do wczytywania obrazów z cyfrowych aparatów fotograficznych i do obróbki zdjęć, edytor Word, poczta elektroniczna,

marzec- maj

 

Materiały z projektów zostaną opublikowane na stronie www SP nr 1 w Opocznie

Publikacje nauczycieli

Wiktoria Markiewicz  Wizualizacje zagadnień matematycznych na lekcje matematyki

Wiktoria Markiewicz  Aplikacje LearningApps      

Wiktoria Markiewicz  Administrator strony internetowej  SP nr 1 w Opocznie  

Wiktoria Markiewicz  Karta pracy - ułamki zwykłe - uczeń z trudnościami, kl. 4

Wiktoria Markiewicz  Karta pracy - ułamki zwykłe - uczeń zdolny, kl. 4

Wiktoria Markiewicz  Pomysł dobrej praktyki ? Geogebra  Wysokości w trójkącie

Alfreda Molka  Scenariusz Suma kątów w trójkącie

Marzanna Mastalerz  Pomysł dobrej praktyki    Zieleń miejska

Marzanna Mastalerz  Karta pracy     Różnorodność roślin na łące

Marzanna Mastalerz  Pomysł dobrej praktyki    Zdrowie

Marzanna Mastalerz  Opis narzędzia  TIK Programy w Portalu Scholaris.pl

Marzanna Mastalerz   Informacja zwrotna

Marzanna Mastalerz  Scenariusz  Co to znaczy żyć

Urszula Trębarcztk  Projekt - What about insects?

E
dyta Trębarczyk - Kowalska - Scenariusz This is the UK. 

 Edyta Trębarczyk - Kowalska - Present simple vs Present continuous

 Marzanna Mastalerz - Miejsca Pamięci Narodowej w Opocznie

 Marzanna Mastalerz - Linia czasu

 Marzanna Mastalerz - Szkolny ogród - maj 2015 (mapwing) 

 

Szukaj

Liczba odsłon

Odsłon artykułów:
1197140

Online

Odwiedza nas 63 gości oraz 0 użytkowników.