SPRAWOZDANIE

 Z HAPPENINGU PROFILAKTYCZNEGO ?STOP CYBERPRZEMOCY? 

Dnia 11 lutego 2016 r odbył  się happening profilaktyczny ?Stop cyberprzemocy?.

Głównym celem kampanii było zwiększenie świadomości na temat zjawiska cyberprzemocy oraz uwrażliwienie na konsekwencje tego typu działań.

Uczniowie szkoły podstawowej ubrani na pomarańczowo, z plakatami   i hasłami  przemaszerowali korytarzami szkoły wykrzykując hasło ?Stop cyberprzemocy?.                            

Czytaj więcej...

Procedura uzyskania dofinansowania do zakupu podręczników

Procedura uzyskania dofinansowania do zakupu podręczników

w ramach rządowego programu ,,Wyprawka szkolna 2015? 

1.      Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników jest udzielana  na wniosek rodziców ucznia (opiekunów prawnych, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.

Czytaj więcej...

Kampania profilaktyczna ,,ZACHOWAJ TREŹWY UMYSŁ?

 

Nasza szkoła kolejny raz włącza się  w kampanię profilaktyczną ,,ZACHOWAJ TREŹWY UMYSŁ?. Zapraszamy do ud

Więcej informacji na stronie internetowej www.TrzezwyUmysl.plziału uczniów i nauczycieli oraz rodziców.

                                                        Szkolna koordynatorka  kampanii ZTU Danuta Wedlechowicz

                                       

Czytaj więcej...

SPOTKANIE RODZICÓW Z PSYCHOLOGIEM

Dnia 28 stycznia 2015 r. odbyły się spotkania dla rodziców uczniów z psychologiem Poradni Psychologiczno ? Pedagogicznej w Opocznie p. Patrycją Olędzką.

  • w klasie III c tematem spotkania były ?Postawy rodzicielskie?;
  • w oddziałach przedszkolnych O ?a? i O ?b? - ?Gotowość szkolna dzieci do podjęcia nauki w szkole?.

 

                                                                                                              Ewa Cichawa - Kaczmarczyk

Happening profilaktyczny ?Razem przeciw przemocy?

Dnia 25 lutego 2015 r. uczniowie szkoły podstawowej ubrani na niebiesko przygotowali plakaty i hasła mające na celu wspólne działania wobec przemocy  i agresji w szkole.

Rozdawane były symbole związane z przeciwdziałaniem przemocy ? niebieskie balony, karteczki z właściwymi sposobami komunikowania się oraz ? łapki? z napisem STOP PRZEMOCY.

Czytaj więcej...

SPOTKANIE Z POLICJANTEM

Dnia 27 stycznia 2015 r. odbyło się spotkanie dla rodziców uczniów klas IV ? VI z policjantami Wydziału Prewencji Komendy Powiatowej Policji w Opocznie mł. asp. Piotrem Laskowskim i sierż. sztab. Norbertem Grzesińskim.

Poruszano problematykę związaną z odpowiedzialnością karną, jaką mogą ponieść nieletni za swoje czyny.

Rodzice poinformowani zostali o różnego rodzaju zagrożeniach i konsekwencjach wynikających z niewłaściwego zachowania dzieci. Zachęcano również rodziców do przeprowadzania rozmówz dziećmi na temat zagrożeń i sytuacji, w których najczęściej dochodzi do łamania prawa.

Spotkanie odbyło się we współpracy z Naczelnikiem Wydziału Prewencji podins. Bartłomiejem Karchem.

                                                                                                         Ewa Cichawa - Kaczmarczyk

Zachowaj Trzeźwy Umysł 2014 - nagrody

 
W dniu 23 października na posiedzeniu Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Opocznie wręczono nagrody i dyplomy laureatom konkursów kampanii ,,Zachowaj Trzeźwy Umysł 2014?. Zadaniem uczestników  konkursu ,,Mój czas? było przedstawić sposoby spędzania wolnego czasu, zaprezentować swe pasje i zainteresowania. Wśród sześciu laureatów z terenu gminy Opoczno połowę stanowili uczniowie ZSS nr 1, w tym dwoje ze szkoły podstawowej: Urszula Rożenek z klasy 5b oraz Dominik Madej z klasy 2d. Serdeczne gratulacje!

 

Czytaj więcej...

Szkoła dla rodziców i wychowawców

W październiku   w ZSS nr 1 rozpoczęły się zajęcia SZKOŁY DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW. Celem spotkań prowadzonych przez panie Katarzynę Banasik i Monikę Szwagrzyk, pedagożki z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, jest wyposażanie rodziców w kompetencje wychowawcze i wspieranie w procesie wychowania, umiejętność twórczego rozwiązywania konfliktów, praca nad relacjami ze swymi dziećmi.

Czytaj więcej...

Podsumowanie TYGODNIA ŚWIADOMOŚCI DYSLEKSJI

 DNI ORTOGRAFII POD HASŁEM ?ORTOGRAFIA DO GŁOWY TRAFIA"

 

Mistrzami ortografii zostali:

w klasach IV

Anna Kądziela kl. IV c

w klasach V

Kamila Grabowska kl. V b, Alicja Niedzielska kl. V d

w klasach VI

Kacper Bednarek kl. VI b

W konkursie ?Scrabble? zwyciężyła Martyna Chrobak kl. V a.

 

Galeria zdjęć

Czytaj więcej...

Ćwiczenia ortografii

Ćwiczenia ortografii techniką ?Dyktando w 10 punktach? wg. M. Bogdanowicz                                                     - rady dla rodziców

 

 

Pisanie dyktanda w 10 punktach:

  • utrwala znajomość zasad ortograficznych;
  • wytwarza nawyk stałego przywoływania zasad ortograficznych podczas pisania;
  • kształtuje nawyk stałego sprawdzania napisanego tekstu, a tym samym poczucie odpowiedzialności za napisany tekst.

Czytaj więcej...

Porady dla rodziców. Technika ?Czytanie na raty?

 

  1. Bogdanowicz w opracowaniu Recepty na dobre czytanie i pisanie proponuje rodzicom przydatną technikę ?Czytanie na raty? (codziennie 20 minut):

Czytaj więcej...

TYDZIEŃ ŚWIADOMOŚCI DYSLEKSJI

 

W DNIACH 29 WRZEŚNIA ? 3 PAŻDZIERNIKA 2014 R 

DNI ORTOGRAFII POD HASŁEM ?ORTOGRAFIA DO GŁOWY TRAFIA?. 

Dla uczniów:

Czytaj więcej...

BEZPIECZNA DROGA DO SZKOŁY

W dniu 17 września 2014r. odbyło się spotkanie dzieci klas Ia, Ib, Ic, Id, Ie, If i oddziałów przedszkolnych z przedstawicielami  Komendy Powiatowej Policji w Opocznie.

Funkcjonariusze policji asp. Barbara Stępień, sierż sztab. Krzysztof  Walczyk i post. Maria Skaba przedstawili dzieciom zagadnienia związane z ruchem drogowym, zasady bezpiecznego poruszania się po ulicy. Omówili rolę policjanta oraz wskazali na zasadność umieszczania znaków drogowych, oznaczenie przejść dla pieszych oraz różnorodność poruszających się pojazdów, w tym pojazdów uprzywilejowanych. Zaprezentowali dzieciom sposób bezpiecznego przejścia przez jezdnię i zaprosili do wspólnego ćwiczenia?Przechodzimy przez ulicę?.

Spotkanie zostało nagrodzone przez dzieci gromkimi brawami.

Serdeczne podziękowania dla podinsp. Grzegorza Fiderka Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego za współpracę w zakresie bezpieczeństwa dzieci w ruchu drogowym.

 Pedagog Ewa Cichawa-Kaczmarczyk

Konkurs literacko-plastyczny ,,MÓJ CZAS?

Nasza szkoła kolejny raz włącza się  w kampanię profilaktyczną ,,ZACHOWAJ TREŹWY UMYSŁ?. Zapraszamy do udziału uczniów i nauczycieli oraz rodziców. Więcej informacji o Kampanii  na stronie internetowej   www.TrzezwyUmysl.pl

Konkurs literacko-plastyczny ,,MÓJ CZAS?,

organizowany w ramach ogólnopolskiej kampanii profilaktycznej

 ,,Zachowaj Trzeźwy Umysł?.

 

Zasady konkursu

Opisz lub narysuj, jak spędzasz wolny czas. Zaprezentuj swoją pasję, wartościowy sposób na zagospodarowanie wolnych chwil.

  1. Uczestnicy: uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 w Opocznie
  2. Technika wykonania prac: dowolna
  3. Liczba zgłoszonych prac: dowolna
  4. Substancje użyte do wykonania pracy muszą być suche i trwale przymocowane do powierzchni
  5. Prace plastyczne nie mogą być przygotowane przy użyciu programów komputerowych
  6. Format pracy: maksymalnie  A 0, w przypadku pracy literackiej maksymalnie 3600 znaków
     (2 strony)
  7. Substancje lub materiały użyte do wykonania
  8. Termin: do 16 czerwca 2014r
  9. Do pracy należy dołączyć metryczkę ( do pobrania w pok. 205)
  10. Zgłoszenie pracy do konkursu jest równoznaczne z udzieleniem przez  uczestnika zgody na prezentowanie pracy na stronach internetowych
  11. Wykonane prace plastyczne zgłaszać do:

Klasy IV ? VI:   do p Marioli Sikorskiej

Klasy 0-III: do wychowawczyń

  1. Prace, które spełniły wymagane kryteria (zgodność  z tematem, estetyka, trwałość) zostaną przesłane do Fundacji ,,Trzeźwy Umysł? w Poznaniu
  2. Rozstrzygnięcie konkursu: wyniki będą  opublikowane do 31 sierpnia 2014r. na stronie internetowej www.TrzezwyUmysl.pl
  3. Nagrody (puzzle, kalendarze kulinarne, tablety, laptopy) zwycięzcy odbiorą w Urzędzie Miejskim w Opocznie.

Szczegółowy regulamin do wglądu w pok.205

PROJEKT PROFILAKTYCZNO ? WYCHOWAWCZY

? SZKOLNY SAVOIR ? VIVRE ?

 

 

 

Dnia 28 kwietnia 2014 r. uczniowie klas I ? VI naszej szkoły wzięli udział w projekcie profilaktyczno ? wychowawczym ?Szkolny savoir ? vivre?. Projekt miał na celu przypomnienie niezbędnych zasad kulturalnego zachowania się w szkole, w codziennym życiu w różnych sytuacjach.

Uczniowie klasy V c w formie krótkich prezentacji przedstawili zasady savoir ? vivre. Projekt wzbudził duże zainteresowanie wśród uczniów i zapewne będzie kontynuowany w przyszłym roku szkolnym.

Oprawę muzyczną przygotował Karol Rudzki uczeń klasy II c LO. Nad całością projektu czuwały: Ewa Cichawa ? Kaczmarczyk pedagog oraz Urszula Rudzka polonista, opiekun koła teatralnego.

Gotowość dzieci 6-letnich do podjęcia nauki w szkole

Informacje dla rodziców.

 

Zanim dziecko rozpocznie naukę w klasie I pojawiają się wątpliwości, czy podoła?

Uzyskując odpowiedzi na poniższe pytania rodzic może ocenić, czy jego dziecko da sobie radę w szkole.

Czytaj więcej...

Spotkanie rodziców z psychologiem

SPOTKANIA DLA RODZICÓW

Z PSYCHOLOGIEM PORADNI PSYCHOLOGICZNO ? PEDAGOGICZNEJ

W OPOCZNIE

 

Dnia 6 i 7 listopada odbyły się prelekcje z psychologiem p. Renatą Jach z Poradni Psychologiczno ? Pedagogicznej w Opocznie.

 

 

Czytaj więcej...

Podsumoawnie Dni ortografii

PODSUMOWANIE ?DNI  ORTOGRAFII? 

Dnia 12 listopada 2013 r. odbył się finał ?Dni Ortografii? pod hasłem ?Ortografia do głowy trafia?

w ramach Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji.

Na zakończenie akcji odbyło się podsumowanie, w którym uczestniczyli uczniowie, organizatorzy oraz p. dyr. E. Paduszyńska.

 

Mistrzami Ortografii na poziomie poszczególnych klas zostali:

klasy IV ? Kamila Grabowska  IV b,

                  Maciej Jurek IV b,

                  Asia Łuczka  IV b,

klasy V ?   Milena Adamczyk  V d,

                  Jagoda Chudzicka  V c,

                   Gabriela Gołuchowska  V d,

klasy VI -   Zuzanna Kobierska  VI c,

                   Wioletta Kupis  VI d,

                   Natalia Wach  VI a.

 

Czytaj więcej...

GIMNASTYKA MÓZGU

GIMNASTYKA MÓZGU

 

Metoda ?Gimnastyka mózgu? polega na wykonywaniu prostych ćwiczeń, które powodują prawidłową współpracę obu półkul mózgowych ? prawą i lewą. Dobra integracja półkul jest niezbędna do efektywnego uczenia się.

Bardzo ważne podczas wykonywania ćwiczeń jest prawidłowe oddychanie i picie niegazowanej wody mineralnej, która dotlenia w szybki sposób ciało i mózg. Ćwiczenia są wtedy bardziej skuteczne.

Stosowanie tej metody ruchowej wpływa na poprawę funkcjonowania umysłu: zapamiętywania, koncentracji, koordynacji, zwiększenia motywacji do nauki, umiejętności szkolnych ( czytania, pisania, liczenia ) oraz energii do nauki, pracy i zabawy.

Czytaj więcej...

Ćwiczenia ortografii

Ćwiczenia ortografii techniką ?Dyktando w 10 punktach? wg. M. Bogdanowicz   - rady dla rodziców

 

Czytaj więcej...

Dni Ortografii

 

PROGRAM  OBCHODÓW                                                                                                                                                            

 

DNI ORTOGRAFII POD HASŁEM

?ORTOGRAFIA DO GŁOWY TRAFIA?

W RAMACH EUROPEJSKIEGO TYGODNIA ŚWIADOMOŚCI DYSLEKSJI

W DNIACH 5 ? 12 LISTOPADA  2013 r. 

 

Cel główny: propagowanie idei poprawnej pisowni języka polskiego

 

Cele szczegółowe:

  • motywowanie uczniów do doskonalenia własnych umiejętności w zakresie ortografii;
  • zastosowanie w praktyce poznanych zasad ortografii.

 

Czytaj więcej...

Pedagog

Godziny pracy pedagoga szkolnego

Ewa  Cichawa-Kaczmarczyk

(sala 219) 

 poniedziałek                     8.30 ?  14.10
 wtorek    8.30  -  12.15
 środa    10.30 ? 15.05
 czwartek     8.30 ?  11.45 
 piątek     9.30 ?  12.15

 

 

Organizacja nauki dziecka w domu i wspieranie go w nauce.

Organizacja nauki dziecka w domu i wspieranie go w nauce.

Wskazówki dla rodziców.                                                                                                          

 

Organizacja pracy dziecka w domu, czyli pora odrabiania lekcji, pora spania, posiłków, własne miejsce do nauki, pomoc ze strony rodziców i rodzeństwa mają ogromny wpływ na postępy dziecka w szkole. Rodzice mogą i powinni pomagać dziecku w nauce. Ważne jest zainteresowanie się sprawami dziecka, życzliwość, zachęta do nauki, rozmowy o szkole, systematyczność w kontrolowaniu odrabianych prac domowych i wyników w nauce, dostrzeganie sukcesów i porażek dziecka oraz pomoc w niwelowaniu trudności i pojawiających się kłopotów w nauce.

 

Od pierwszych dni w szkole przyzwyczajaj dziecko do systematycznego uczenia się:

  • codziennie sprawdzaj, czy odrobiło lekcje;
  • wyznacz ramy czasowe oglądania telewizji i korzystania z komputera;
  • zapewnij dostęp do pomocy naukowych i dydaktycznych ? słowników, encyklopedii itp.;
  • nie karz za niepowodzenia. Chwal natomiast za najmniejsze nawet sukcesy, dostrzegaj starania, a nie tylko efekt końcowy, ponieważ pozwoli to dziecku uwierzyć w siebie i swoje możliwości;
  • postaraj się wytworzyć w domu atmosferę poszanowania nauki ? rozmawiaj o książkach, filmach, szukaj ciekawostek i dziel się z nimi z dzieckiem;
  • nie odsyłaj dziecka do lekcji za karę, nauka będzie wówczas kojarzyła się z przykrością.

 

Razem z dzieckiem:

  1. Ustal czas odrabiania lekcji. Dobrze jest, gdy dziecko siada do lekcji o stałej porze, w miejscu do tego przeznaczonym. Między godziną 13 a 15 gwałtownie spada koncentracja i zdolność przyswajania wiedzy.
  2. Porządek. Dopilnuj, aby na biurku znajdowały się książki niezbędne do odrobienia danego przedmiotu. W bałaganie zbyt wiele czasu traci się na szukanie potrzebnych rzeczy. Stojący magnetofon czy sterta komiksów uniemożliwiają koncentrację uwagi.
  3. Pomóż dziecku zorganizować plan dnia, aby miało również czas na zabawę oraz inne zajęcia dodatkowe.
  4. Nie odrabiaj zadań domowych za swoje dziecko, tylko mu w tym pomagaj
  5. Systematycznie sprawdzaj postępy dziecka w nauce, aby wiedzieć nad czym należy popracować
  6. Zachęcaj dziecko do uczenia się na głos. Po przeczytaniu fragmentu zadanej lekcji dziecko streszcza to, co przeczytało. Rodzic pomaga w sformułowaniu  najważniejszych wniosków
  7. Zawsze planowo. W kalendarzu zapisujcie wszystkie terminy klasówek, referatów. Daty dyskotek, spotkań z koleżankami i kolegami także warto zaznaczyć, by uniknąć zbitki: wieczorem impreza, a następnego dnia klasówka.

 

Dzieci przyswajają wiedzę różnymi kanałami. Najczęściej wzrokowo- patrząc. Są tacy, którzy uczą się słuchając albo pisząc i rymując. Trzeba wykorzystywać wszystkie możliwe kanały, by wchłonąć wiedzę.

 

Powodzenia!
Opracowała: pedagog E. Cichawa-Kaczmarczyk