Szkoła Podstawowa nr 1 w Opocznie

im. Kornela Makuszyńskiego

Czy programowani i kodowanie jest ciekawym zajęciem dla dzieci w szkole podstawowej?

Można się o tym przekonać na zajęciach dodatkowych z programowania w ramach Klubu Mistrzowie Kodowania  (semestr I) i Lokalnego Klubu Kodowania (semestr II).

Zajęcia odbywają się w każdy piątek od godziny  13.10 do 12.10. w pracowni 204.

Programowanie  ma na celu rozwijać w dzieciach umiejętności analitycznego i kreatywnego myślenia, które potrzebne jest nie tylko specjalistom. Uczniowie wykorzystując zasoby scratch.mit.edu i code.org poznają kodowanie i programowanie. W miesiącu październiku odbyły się w szkole warsztaty z wykorzystaniem robotów Finch w ramach projektu ?Link do przyszłości. Zaprogramuj swoją karierę?.W miesiącu marcu i kwietniu mamy w szkole 5 robotów Finch wypożyczonych na potrzeby zajęć dodatkowych z programowania i zajęć komputerowych. Zajęcia odbywają się w ramach Lokalnego Klubu Kodowania.

 

 

Warsztaty ?Link do przyszłości. Interaktywne warsztaty z kodowania z wykorzystaniem robotów."


Co to jest programowanie? Do czego można je wykorzystać? Czy na co dzień może przydać się taka wiedza? Na te, a także wiele innych pytań można znaleźć odpowiedź w czwartek 13 października  podczas warsztatów: ?Link do przyszłości. Interaktywne warsztaty z kodowania z wykorzystaniem robotów Finch ? z Michałem Kłosińskim, który opowie o kodowaniu.

Spotkanie jest przeznaczone dla uczniów najstarszych klas szkoły podstawowej oraz uczniów gimnazjów.

Czytaj więcej...

ZAPRASZAMY UCZNIÓW I NAUCZYCIELI! PRZYŁĄCZCIE SIĘ DO AKCJI,

 

 

Od 15 do 23 października w całej Europie trwać będzie Europejski Tydzień Kodowania (CodeWeek 2016). Celem akcji jest popularyzacja i promocja nauki programowania.

 

 

 

 

 

 

 

 

Szkoła Podstawowa nr 1 w Opocznie uczestniczyć w IV edycji programu Mistrzowie Kodowania.

Uczniowie na zajęciach komputerowych i zajęciach pozalekcyjnych będą poznawać kodowanie.

 

 

Przyłącz się do akcji:

  • W programie Scratch (scratch.mit.edu) można spróbować rozpocząć naukę programowania.
  • Zdobywając certyfikaty kończąc kursy z kodowania na stronie code.org.

 

Zobacz, co trzeba wiedzieć.

 

CreativeCommons

Opublikowany 16 luty 2016

Filmy instruktażowe mają za zadanie przybliżyć kilka zagadnień związanych z wykorzystywaniem zasobów INTERNETU.
Filmy są skierowane do uczniów i nauczycieli w celu podniesieniem praktycznych kompetencji w zakresie określonym w tytułach poszczególnych filmów.

Licencja - Standardowa licencja YouTube

 

Jak opublikować materiał

na wolnej licencji Creative Commons?

 

Licencje Creative Commons - czym są i jak je dzielimy? 

 

Czym są licencje Creative Commons? 

 

Jak działa prawo autorskie?  

 

Na co pozwala dozwolony użytek prywatny?  

  

 

Po co nam otwarte zasoby

 

Dzień Bezpiecznego Internetu 2016

Co to jest DBI

Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku i ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych. W Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu od 2005 roku organizowany jest przez Fundację Dzieci Niczyje oraz Naukową i Akademicką Sieć Komputerową (NASK) ? realizatorów unijnego programu Safer Internet. Głównym partnerem wydarzenia jest Fundacja Orange. 

DBI ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa dzieci w Internecie oraz nagłośnienie tematyki dotyczącej bezpieczeństwa online.  

 

Czytaj więcej...

TIK w szkole

Narzędzia TIK (Techniki Informacyjno Komunikacyjne), które wykorzystują uczniowie i nauczyciele  w SP nr 1 w Opocznie.

Przykłady stosowanych narzędzi TIK - materiał opracowanych przez uczniów lub nauczycieli naszej szkoły:

 

Pokazy w Prezi

http://sp1.opoczno.pl/index.php/komiksy/226-komiks-k-toporkiewicz-i-a-pigulowskiej

http://prezi.com/fpoww4nrkhcq/untitled-prezi 

http://sp1.opoczno.pl/index.php/component/content/article/34-cyfrowa-szkola/168-opoczno-naj

http://www.prezi.com    

Pokazy i filmy 

http://sp1.opoczno.pl/index.php/publikacje-uczniow

Książeczki elektroniczne

http://sp1.opoczno.pl/index.php/elektroniczne-ksiazeczki

http://storybird.com 

http://www.flashpageflip.com/ 

Czytaj więcej...

DBI - Spotkanie uczniów klas czwartych

Spotkanie uczniów klas czwartych na Sali A-V rozpoczęło obchody Dni Bezpiecznego Internetu 2014 w SP nr 1 w Opocznie. Uczniowie zostali zapoznani z działaniami, jakie będą podejmowane w szkole w ramach DBI, które realizowane będą pod hasłem 

?Razem tworzymy lepszy Internet?.

Podczas spotkania uczniowie z dużym zainteresowaniem wysłuchali wskazówek nauczycieli, jak bezpiecznie i pożytecznie korzystać z zasobów Internetowych. Oglądane filmy o bezpiecznym korzystaniu z Internetu uzmysłowiły uczniom, że każdy internauta może przyczynić się do tego, że Internet będzie miejscem bezpiecznym i pozytywnym i każdy z nas ponosi odpowiedzialność za to, co robi w Sieci i w jaki sposób z niej korzysta.

 

Czytaj więcej...

Dzień Bezpiecznego Internetu 2014

Rozpoczynamy przygotowania do Dnia Bezpiecznego Internetu 2014.

 

 Zbliża się Dzień Bezpiecznego Internetu, który w 2014 r. obchodzić będziemy 11 lutego. Wszystkie działania podejmowane w ramach DBI realizowane będą pod hasłem

?Razem tworzymy lepszy Internet?

 Wydarzenie to odbędzie się w Polsce po raz dziesiąty.

Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 r. W Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu od 2005 r. organizowany jest przez Fundację Dzieci Niczyje oraz Naukową i Akademicką Sieć Komputerową (NASK) .

DBI ma na celu przede wszystkim:

  • inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych,
  • zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa dzieci w Internecie,
  • nagłośnienie tematyki dotyczącej bezpieczeństwa online. 

 

więcej: www.dbi.pl

Czytaj więcej...

Ćwiczenia z TIK - baza ćwiczeń



 

 

 

Program www.learningapps.org do tworzenia  ćwiczeń interaktywnych do wykorzystania na każdym przedmiocie. 
Do wyboru: krzyżówki, mapy mysli,  puzzle, memory, wykreślanka,  dopasowanki słowne, gry, milionerzy, quizy i wiele wiele innych.
W programie jest możliwość tworzenia własnych aplikacji od podstaw lub przekształcania i dostosowywania przykładowych aplikacji do swoich potrzeb.
Zachęcam uczniów i nauczycieli do korzystania z tego narzędzia. 

Powstała już bardzo duża baza ćwiczeń, którą uczniowie mogą wykorzystywać do utrwalania i poszerzania swojej wiedzy.

Ćwiczenia opracowane przez uczniów i nauczycieli naszej szkoły.

Wiktoria Markiewicz

 

 

Projekt ?Opoczno - moja mała Ojczyzna?

     ?Opoczno - moja mała Ojczyzna? to projekt edukacyjny zrealizowany w ramach rządowego programu ?Cyfrowa szkoła.? Celem było przybliżenie historii własnej miejscowości i wzmocnienie postawy patriotyzmu lokalnego. Uczniowie mieli wybrać kilka najbardziej znanych zabytków Opoczna, wykonać ich fotografie i przygotować krótkie opisy tych zabytków. Ostatnim etapem było wykonanie prezentacji multimedialnej. Udział wzięli uczniowie klasy V a i VI a.

       Projekt był doskonałą lekcją historii, gdyż umożliwił uczniom poznanie przeszłości swojego miasta poprzez spotkanie z historią bliską, która oddziaływuje na wyobraźnię o wiele silniej, niż najlepiej przeprowadzony wykład. Przyczynił się nie tylko do zdobywania wiedzy historycznej, ale także dał satysfakcję uczestnikom z dobrze wykonanej pracy a to jest zachętą do dalszych działań. Uczniowie ponadto kształcili umiejętność wykorzystywania narzędzi TIK- wdrażania do obsługi popularnych programów komputerowych. Ponadto spełnił ważny cel wychowawczy, gdyż przyczynił się do zagospodarowania młodemu człowiekowi czasu wolnego.     

 

                                                                                                                                                                                                  

Projekty Cyfrowej Szkoły

                   Informacja nt. projektów edukacyjnych realizowanych w ramach "Cyfrowej szkoły"

 

Temat projektu

Cel projektu

Nauczyciele zaangażowani w projekt

Liczba uczniów aktywnych w projekcie

 

Publikacje

-------------------------

Wykorzystywane metody i
 narzędzia TIK

Termin realizacji

Program edukacyjny Środowisko - Na zdrowie? - pozalekcyjne zajęcia edukacyjne

Poznanie zależności między składnikami przyrody a zdrowiem człowieka i przygotowanie do działań na rzecz ochrony środowiska.

(3)

M. Mastalerz

A. Toporkiewicz

A. Kaźmierczyk

47

strona projektu 

eko poradnik

pokaz

pokaz Gleba

--------------------------------

laptopy, tablica interaktywna, projektor,wizualizer, odtwarzacz DVD, telewizor,  Internet (przeglądarki, wybrane strony, http://learningapps.org/),

filmy na płytach DVD, cyfrowe aparaty fotograficzne, edytor Word, filmy na youtube,

marzec-maj

(uroczyste zakończ. początek czerwca)

Opoczno ? moja mała ojczyzna.

Poznanie historii i zabytków Opoczna

(2)

H. Sosnowska

J. Stępniewska

10

strona projektu

prezentacje uczniów

-------------------------

 laptopy,projektor,internet, wizualizer, tablica interaktywna, aparaty fotograficzne

maj czerwiec

Opoczno - moje rodzinne miasto

Pogłębienie wiadomości na temat  , tradycji, folkloru, kultury.

(4)

U. Rudzka

I. Bogacz

U. Niemirska - Jędrasik

D. Ciechańska

20

opis projektu 

prace:

Jazia Góra
Na tropie piękna
ćwiczenie 1
ćwiczenie 2

laptopy,projektor,internet, wizualizer, tablica interaktywna, aparaty fotograficzne

 

 

czerwiec

Matematyka z papieru

Wdrażanie uczniów do pozyskiwania informacji z różnych źródeł, rozwijanie samodzielności i pracy w grupie, pobudzanie do logicznego myślenia, rozwijanie wyobraźni przestrzennej, prowokowanie  do działania i samodzielnego zdobywania wiedzy, kształtowanie umiejętności  prezentowania wyników własnej pracy, wykorzystanie narzędzi TIK ?wdrażanie do obsługi popularnych programów komputerowych.

(4)

A. Bobrowska

A. Molka

G. Pytlos

W. Markiewicz

30

WebQuest 

prezentacje uczniów

bryły, origami i ich autorzy

----------------------------

zasoby Internetu,laptopy,projektor, Internet, wizualizer, tablica interaktywna, aparaty fotograficzne, programy graficzne i do robienia prezentacji (power point, Prezi),  filmów, glogi, fotocasty, aplikacje LearningApps.

maj czerwiec

Everyday English

Zachęcenie uczniów do nauki języka angielskiego z wykorzystaniem narzędzi TIK

(4)

A. Wilk

U. Trębarczyk

E.Trębarczyk - Kowalska

U. Dżoleva

 

298

Strona projektu

Robimy komiksy

prezentacje uczniów

----------------------------

laptopy, projektor, internet, tablica interaktywna, aparaty fotograficzne, kamera video

kwiecień

czerwiec

Szkolny konkurs przyrodniczo - plastyczny ?Najpiękniejszy bukiet ze szkolnego ogrodu?

 Kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody, rozwijanie indywidualnych  zdolności twórczych, kształtowanie właściwych postaw wobec środowiska przyrodniczego.

(4)

M. Mastalerz

M. Badowska

M. Sikorska

27

Strona projektu

-------------------------------

WebQuest

 cyfrowe aparaty fotograficzne, programy z narzędziami do wczytywania obrazów z cyfrowych aparatów fotograficznych i do obróbki zdjęć, edytor Word, poczta elektroniczna,

marzec- maj

 

Materiały z projektów zostaną opublikowane na stronie www SP nr 1 w Opocznie

Publikacje nauczycieli

Wiktoria Markiewicz  Wizualizacje zagadnień matematycznych na lekcje matematyki

Wiktoria Markiewicz  Aplikacje LearningApps      

Wiktoria Markiewicz  Administrator strony internetowej  SP nr 1 w Opocznie  

Wiktoria Markiewicz  Karta pracy - ułamki zwykłe - uczeń z trudnościami, kl. 4

Wiktoria Markiewicz  Karta pracy - ułamki zwykłe - uczeń zdolny, kl. 4

Wiktoria Markiewicz  Pomysł dobrej praktyki ? Geogebra  Wysokości w trójkącie

Alfreda Molka  Scenariusz Suma kątów w trójkącie

Marzanna Mastalerz  Pomysł dobrej praktyki    Zieleń miejska

Marzanna Mastalerz  Karta pracy     Różnorodność roślin na łące

Marzanna Mastalerz  Pomysł dobrej praktyki    Zdrowie

Marzanna Mastalerz  Opis narzędzia  TIK Programy w Portalu Scholaris.pl

Marzanna Mastalerz   Informacja zwrotna

Marzanna Mastalerz  Scenariusz  Co to znaczy żyć

Urszula Trębarcztk  Projekt - What about insects?

E
dyta Trębarczyk - Kowalska - Scenariusz This is the UK. 

 Edyta Trębarczyk - Kowalska - Present simple vs Present continuous

 Marzanna Mastalerz - Miejsca Pamięci Narodowej w Opocznie

 Marzanna Mastalerz - Linia czasu

 Marzanna Mastalerz - Szkolny ogród - maj 2015 (mapwing) 

 

Ćwiczenia z TIK



 

 

 

 

Program www.learningapps.org do tworzenia  ćwiczeń interaktywnych do wykorzystania na każdym przedmiocie. 
Do wyboru: krzyżówki, mapy mysli,  puzzle, memory, wykreślanka,  dopasowanki słowne, gry, milionerzy, quizy i wiele wiele innych.
W programie jest możliwość tworzenia własnych aplikacji od podstaw lub przekształcania i dostosowywania przykładowych aplikacji do swoich potrzeb.

Zachęcam uczniów i nauczycieli do korzystania z tego narzędzia. Poniżej zamieściłam kilka przykładowych aplikacji, które wykonałam w LearningApps.

Na tej stronie będą zamieszczane aplikacje edukacyjne tworzone przez uczniów i nauczycieli nasze szkoły.

Wiktoria Markiewicz

 


Ćwiczenia opracow
ane przez uczniów i nauczycieli
 

ćwiczenie 1 Rozpoznawanie roślin.

ćwiczenie 2 Ćwiczenie pamięci. Rozpoznawanie roslin.

ćwiczenie 3 Rozpoznawanie brył 1.

ćwiczenie 4 Rozpoznawanie_brył 2.

ćwiczenie 5 Dyktando matematyczne.

ćwiczenie 6 Krzyżówka matematyczna.  

ćwiczenie 7 Wielokąty i bryły.

ćwiczenie 8 Język angielski - Marta Sobczyk, kl 6c

ćwiczenia 9 Język angielski  (nauka słówek - przyprawy kulinarne)

ćwiczenia 10 Język angielski  (nauka słówek - warzywa i owoce)

ćwiczenie 11 Klasyfikacja czworokatów  z zasobów LearningApps

ćwiczenie 12 Przyroda Obserwacje mikroskopowe 

ćwiczenie 13 Przyroda Części mikroskopu

ćwiczenie 15 Krzyżówka matematyczna - Iga Ciosk, kl. 6c

ćwiczenie 16 Krzyżówka matematyczna - Karolina Stańczyk, kl. 6c

ćwiczenie 16 Krzyżówka matematyczna - Laura Kołodziejczyk, kl. 6c

ćwiczenie 17 Krzyżówka matematyczna - Klaudia Kuleta, kl. 6c

ćwiczenie 18 Oś czasu - Robert Snochowski, kl. 6c

ćwiczenie 19 Język angielski -Karolina Stańczyk, kl. 6c

ćwiczenie 20 Język angielski krzyżówka -Karolina Stańczyk, kl. 6c

ćwiczennie 21 Wszechświat - Klaudia Kuleta, kl. 6c

ćwiczenie 22  Krzyżówka o ksmosie - Klaudia Kuleta, kl. 6c

ćwiczenie 23 Krzyżówka matematyczna - Robert Snochowski, kl. 6c

ćwiczenie 24 Krzyżówka matematyczna - Julia Kot, kl. 6a

ćwiczenie 25 Rozpoznawanie brył - Julia Kot, kl. 6a

ćwiczenie 26 Pisarze - Iza Stańczyk, kl. 6a

ćwiczenie 27 Krzyżówka matematyczna - Iza Stańczyk, kl. 6a

ćwiczenie 28 Działania na liczbach całkowitych

ćwiczenie 29 Porządkowanie liczb 

ćwiczenie 30 Porządkowanie wartości pól 

ćwiczenie 31 Porządkowanie wartości masy

ćwiczenie 32 Koło i okrąg - test

ćwiczenie 33 Dodawanie ułamków dziesiętnych

ćwiczenie 34 Rodzaje kątów

ćwiczenie 35 Właśności czworokątów

ćwiczenie 36 Objętość prostopadłościanu

ćwiczenie 37 Grupy zwierząt 

ćwiczenie 38 Przedstawiciele plechowców 

ćwiczenie 39 Typy krajobrazów

ćwiczenie 40 Pogoda (kilka pojęć) 

ćwiczenie 41 Łańcuch pokarmowy (układanka) 

ćwiczenie 42 Spacer po Opocznie (łączenie w pary): 

ćwiczenie 43 Wody powierzchniowe (krzyżówka): 

ćwiczenie 44 Powietrze (siatka liter) Rafał Rybiński, 5d 

ćwiczenie 45 Rośliny wodne i nadwodne (szukanie nazw): 

 ćwiczenie 46 Powietrze (krzyżówka) Justynka Dulnikiewicz, 5a

ćwiczenie 47 Zwierzęta (pary, dla młodszych dzieci)  Justynka Dulnikiewicz, 5a

ćwiczenie 48 Drzewa Polski (wisielec - seria)  Justynka Dulnikiewicz, 5a

ćwiczenie 49 Powietrze (milionerzy)   Krzysztof Mielcarz, 5c

ćwiczenie 50 Powietrze (pary - budowa cząsteczkowa), Krzysztof Mielcarz, 5c

ćwiczenie 51 Przyrządy meteorologiczne (siatka liter), Krzysztof Mielcarz, 5c

ćwiczenie 52 Instrumenty muzyczne  Jakub Robak, Dominika Zielińska, 5c

ćwiczenie 53 Wiadomości o rzekach Krzysztof Pęczek, 4b

ćwiczenie 54 Milionerzy - przyroda  Hubert Ceterowski, 4a

ćwiczenie 55 Odkryj podobne obrazki Hubert Ceterowski, 4a

ćwiczenie 56 Do życia niezbędna jest energia- Krzyżówka przyrodnicza,  Mikołaj Popis, 4a

ćwiczenie 58 Zanieczyszczenia powietrza (siatka liter) Julia Miller Va 

ćwiczenie 59 Powietrze (siatka liter) Kacper Konecki Va 
 
ćwiczenie 60 Powietrze (test) Kacper Konecki Va 
 
ćwiczenie 61 Składniki powietrza (krzyżówka) Kamil Ruczyński, 5a 
 
ćwiczenie 62 Źródła zanieczyszczeń powietrza w Polsce (kat) Kamil Ruczyński, 5a 
 
ćwiczenie 63 Składniki powietrza (kat) Agata Domańska, 5b 
 
ćwiczenie 64 Źródła zanieczyszczeń powietrza (szukanie par) Agata Domańska, 5b 
 
ćwiczenie 65 Zanieczyszczenia powietrza (krzyżówka)  Agata Domańska, 5b 
 
ćwiczenie 66 Powietrze (krzyżówka) Flip Czajkowski, 5b 
 
ćwiczenie 67 Powietrze, Zdrowie (kat) Krzysztof Kowalski, 5b 
 
ćwiczenie 68 Powietrze (siatka liter) Krzysztof Kowalski, 5b 
 
 
ćwiczenie 70 Powietrze a zdrowie (krzyżówka) Sandra Natkańska, 5c 
 
ćwiczenie 71 Zanieczyszczenia powietrza (łączenie w pary) Weronika Rogowska, 5c 
 
ćwiczenie 72 Powietrze (milionerzy) Weronika Rogowska, 5c 
 
ćwiczenie 73 Pożeracze energii (szukanie par)) Adam Stępień, 5d 
 
ćwiczenie 75 Powietrze (siatka liter) Błażej Zagóra, 5d 
 
ćwiczenie 76 Język polski Michał Ryba, 6a
 
ćwiczenie 77 Płazowa zgadywanka Aleksandra Pabiańska, 6a
 
ćwiczenie 78 Ssaki Ola Mijas, 6a
 
ćwiczenie 79 Gleba Michał Ryba, 6a
 
 
ćwiczenie 82  O Opocznie (krzyżówka) Krzysztof Mielcarz, kl. 5c 
 
ćwiczenie 83  Wędrujemy po Opocznie  Aleksandra Kępska kl. 5c i Weronika Rogowska, kl. 5c 
 
ćwiczenie 84  Czy znasz Opoczno?   Aleksandra Kępska kl. 5c i Weronika Rogowska, kl. 5c 

ćwiczenie 85 
Nasze Opoczno   Krzysztof Mielcarz,     kl.  5c z wychowawcą
 
ćwiczenie 86 Język angielski Jakub Trębarczyk, kl. 6c
 
ćwiczenie  87 Język angielski Oliwia Łukowiak, kl. 4c
 
ćwiczenie 88 Język angielski Jagoda Chudzicka, kl. 4c
 
ćwiczenie 89 Język angielski Jakub Trębarczyk, kl. 6c
 
ćwiczenie 90 Quiz o świecie. Aleksandra Pabiańska, 6a
 
ćwiczenie 91 Milionerzy - matematyka Aleksandra Pabiańska, 6a
 
ćwiczenie 92 Gleba Robert Snochowski, 6c
 
ćwiczenie 93 Powietrzne zagadki Hubert Lasota, 5c   
 
ćwiczenie 94 Najgroźniejsze zanieczyszczenia w powietrzu Adam Stępień, 5d    
 
ćwiczenie 95 Rozpoznawanie grzybów
 
ćwiczenie 96 Łańcuch pokarmowy "Lis"   
 
 
 
ćwiczenie 99 Leśne rośliny (krzyżówka) Maria Gancarz, 4a
 
ćwiczenie 100 Leśny kłopot (krzyżówka) Amelia Paszkowska,  4b
 
 ćwiczenie 101 Jakie to zwierzę?  Agata Wilk,  4c
 
ćwiczenie 102 Zwierzęta (pasujące pary) Agata Wilk,  4c
 
 ćwiczenie 103 Zwierzęta (ukryte słowa) Agata Wilk, 4c
 
 ćwiczenie 104 Rozpoznawanie grzybów (quiz) Hubert Ceterowski, 4a
 
ćwiczenie 105  Zwierzęta żyjące w wodzie 

ćwiczenie 106 Zwierzęta w piętrach lasu (puzzle z kategoriami) 

 
ćwiczenie 108 Z czego składa się powietrze? (krzyżówka) Patryk Sadura, 5b 
 
ćwiczenie 109 Kręgowce i bezkręgowce Polski (pary) Wiktoria Lach, 5b 
 
ćwiczenie 110 Przyroda - Organizmy (krzyżówka) Zuzanna Jędrasik, 5b 
 
ćwiczenie 111 Przyrządy meteorologiczne i powietrze (milionerzy) Dominik Biskup, 5c 
 
ćwiczenie 112 Krzyżówka z przyrody z działu "Organizmy" Dominika Zielińska 5c i Jakub Robak, 5c 
 
ćwiczenie 113 Krzyżówka - grzyby Jakub Robak, 5c  

ćwiczenie  114 Płazowa zgadywanka  - Julia Twardowska i Ola Pabijańska, kl. 6a 

ćwiczenie 115  Gleby - tekst z lukami -  Michał Ryba, kl. 6 a 

ćwiczenie 116 Ssaki -  Ola Pabijańska, kl. 6a 

ćwiczenie 117 Ssako-zgadywanka  - Ssaki,  Ola Pabijańska,  6a   

ćwiczenie 118 Krzyżówka z delfinem - Iza Stańczyk kl. 6a    

ćwiczenie 119 Organizmy - krzyżówka- Iza Stańczyk, 6a 

ćwiczenie 120 Ssaki krzyżówka - Natalia Łukasik,  6a 

ćwiczenie 121 Ssaki-krzyżówka - Jakub Wilk,  6a    

ćwiczenie 122 Układanka- ssaki - Jakub Wilk,  6a 

ćwiczenie 123 Ssaki ? krzyżówka - Krzysztof Kołodziejczyk, 6a 

ćwiczenie 124 Gady, płazy,  ssaki-milionerzy Kacper Budzyński, 6a 

ćwiczenie 125 Walenie, gryzonie, drapieżniki - grupowanie - Kacper Świąder, 6a 

ćwiczenie 126 Gleby ? milionerzy - Klaudia Toporkiewicz,  6a 

ćwiczenie 127 Odszukaj nazwy gleb -  Klaudia Toporkiewicz,   6a 

ćwiczenie 128 Odkrywanie nazw ssaków, płazów, gadów  - Weronika Baszuk,  6a 

ćwiczenie 129 Kręgowce  - Klaudia Toporkiewicz, 6a  

ćwiczenie 130 Gleba  a zdrowie - Przemek Bernacki, 6c  

ćwiczenie 131 Rodzaje gleb - Aleksandra Pigułowska, 6a 

ćwiczenie 132 Gleby- memory. - Aleksandra Pigułowska, 6a   

ćwiczenie 133 Gleba, a zdrowie - Klaudia Kuleta, 6a 

ćwiczenie 134 Gleba - Tekst z lukami Julia Twardowska, 6a 

ćwiczenie 135 Krzyżówka o glebie - Kinga Ciecierska, 6a  

ćwiczenie 136 Quiz GLEBY- Kinga Ciecierska, 6a 

ćwiczenie 137 Ssaki Klaudia Toporkiewicz, 6a  

ćwiczenie 138 Mieszkańcy gleby - Magdalena Chrobak, 6b 

ćwiczenie 139 Segregacja śmieci - Magdalena Chrobak, 6b   

ćwiczenie 140 Gleba, a zdrowie - Klaudia Kuleta, 6a   

ćwiczenie 141 Gleba, a zdrowie - krzyżówka.  

ćwiczenie 142 Gleba  - tekst z lukami  

ćwiczenie 143 Kręgowce Polski (puzzle z kategoriami) Natalia Wach, 5a 

ćwiczenie 144 Grzyby (kat) Natalia Wach, 5a 

ćwiczenie 145 Człowiek (krzyżówka) Jakub Rupniewski, 5b   

ćwiczenie 146 Organizmy Polski (krzyżówka) Jakub Rupniewski, 5b 

ćwiczenie 147 Rozpoznawanie drzew z polskich lasów (pary) Jagoda Chudzicka, 4c  

ćwiczenie 148 Polskie lasy (krzyżówka) Jagoda Chudzicka, 4c 

ćwiczenie 149 Krajobrazy-krzyżówka - Przemek Biernacki, 6c

ćwiczenie 150 Zdrowie i choroby (krzyżówka) - Adrianna Drobot-Król, 5a    

ćwiczenie 151 Milionerzy o chorobach - Agata Domańska, 5b     

ćwiczenie 152 Apsik - Choroby (krzyżówka) - Jakub Rupniewski, 5b

ćwiczenie 153 Zdrowie i choroby (krzyżówka) - Zuzanna Kobierska, 5c   

ćwiczenie 154 Organizmy w piętrach lasu (puzzle z kategoriami)  

ćwiczenie 155  Potęgowanie  

ćwiczenie 156 Wielokąty 

Ćwiczenie 157 Mapa i jej skala Krzysztof Pęczek 5c

Ćwiczenie 158  Mapa i jej skala (konny wyścig) Kacper Bednarek 5b   

Ćwiczenie 159  Mapa i jej skala (konny wyścig) Amelia Paszkowska 5b

Ćwiczenie 160  Wyścig z mapą   

Ćwiczenie 161.  Krajobrazy strefowe ? lokalizacja na przykładach (pinezki) 

Ćwiczenie 162  Krajobraz wysokogórski (przydzielanie do grup)   

Ćwiczenie 163  Góry świata (lokalizacja na mapie)   

Ćwiczenie 164  Krajobraz śródziemnomorski (krzyżówka)    

Ćwiczenie 165  Łańcuch pokarmowy stepu (nazwy)  

Ćwiczenie 166  Łańcuch pokarmowy stepu (obrazy) 

Ćwiczenie 167  Łańcuch pokarmowy sawanny (I)   

Ćwiczenie 168  Łańcuch pokarmowy sawanny (II)   

Ćwiczenie 169  Wyścig do lasów liściastych i mieszanych Ameryki Północnej   

Ćwiczenie 170  Pustynie lodowe (łączenie w pary) 

Ćwiczenie 171  Pustynie gorące (łączenie w pary)   

Ćwiczenie 172  Krajobrazy trawiaste (przydzielanie do kategorii)   

Ćwiczenie 173  Krajobrazy leśne (przydzielanie do kategorii)  

Ćwiczenie 174  Mapa i jej skala (milionerzy) Krzysztof Pęczek 5b

Ćwiczenie 175  Mapa i jej skala (konny wyścig) Natalia Dziubelska 5b

Ćwiczenie 176  Mapa i jej skala (wisielec) Gabriela Gołuchowska 5d 

Ćwiczenie 177  Mapa i jej skala (tekst z lukami) Martyna Prokop 5 d 

Ćwiczenie 178  Mapa i jej skala (wyścig konny Oliwia Łukowiak 5c)   

Ćwiczenie 179  Mapa i jej skala (wyścig konny) Justyna Kujawska 5c 

Ćwiczenie 180  Mapa i jej skala (wyścig konny) Jagoda Chudzicka 5c 

Ćwiczenie 181  Posumowanie działu 1 (krzyżówka) Milena Adamczyk 5d 

Ćwiczenie 182  Mapa i jej skala (krzyżówka) Martyna Kopera 5d   

Ćwiczenie 183  Kartograficzna układanka Laura Michałowska 5b 

Ćwiczenie 184  Krajobraz (test wielokrotnego wyboru) Aleksandra Adamczyk 6c   

Ćwiczenie 185   Krajobrazy strefowe i astrefowe (kategoryzacja) Aleksandra Kępska 6c 

Ćwiczenie 186  Krajobraz wysokogórski (kategoryzacja)  Aleksandra Stańczyk 6c  

Ćwiczenie 187  Góry świata (znaczniki) Krzysztof Mielcarz 6c 

Ćwiczenie 188 Sprawdzian z działu ?Krajobraz? (konny wyścig) Sandra Natkańska 6c 

Ćwiczenie 189 Krajobrazy świata (konny wyścig) Weronika Rogowska 6c 

Ćwiczenie 190 Sprawdzian z działu ?Krajobraz? (konny wyścig) Zuzanna Kobierska 6c 

Ćwiczenie 191 Sawanny, stepy, pustynie (test) Agata Domańska 6b 

Ćwiczenie 192 Powtórzenie z krajobrazów świata (kategoryzacja) Filip Czajkowski 6b 

Ćwiczenie 193  Lokalizacja ? krajobrazy świata Jakub Pacan 6b 

Ćwiczenie 194 Krajobrazy Ziemi (krzyżówka) Jakub Rupniewski 6b 

Ćwiczenie 195 Krajobrazy i zwierzęta świata (konny wyścig) Karolina Młynarczyk 5 b 

Ćwiczenie 196 Charakterystyczne elementy na kontynentach (kategoryzacja) Maria Piekarska 6b 

Ćwiczenie 197 Krajobrazy Świata (konny wyścig) Michalina Wrzosek 6b 

Ćwiczenie 198 Kosmos (tekst z lukami) Wiktoria Lach 6b 

Ćwiczenie 199 Kraj Obrazy ziemi i kosmos Adrianna Drobot-Król 6a (kategoryzacja) 

Ćwiczenie 200 Krajobrazy świata (test wielokrotnego wyboru) Alicja Rybczyńska 6a 

Ćwiczenie 201 Krajobrazy świata (test jednokrotnego wyboru) Karol Kępski 6a 

Ćwiczenie 202 Krajobrazy świata i odkrycia geograficzne (test jednokrotnego wyboru)Natalia Wach 6a 

Ćwiczenie 203 Krajobrazy trawiaste sawanny i stepu (krzyżówka) Weronika Dębowska 6a 

Ćwiczenie 204. Mapy (wyrazy w chmurach) Justyna Kujawska  5c   

Ćwiczenia 205. Przyroda (wyrazy w chmurach)  

Ćwiczenie 206. Pogoda (wyrazy w chmurach)   

Ćwiczenie 207. Formy ukształtowania powierzchni na mapie hipsometrycznej (przydzielanie do grup)    

Ćwiczenie 208. Mapa hipsometryczna (tekst z lukami)  

Ćwiczenie 209. Krajobrazy strefowe ? lokalizacja na przykładach (pinezki)  

Ćwiczenia 210. Rodzaje map (łączenie w pary)  

Ćwiczenie 211. Miasta Polski w pasach krain (dopasowanie napisów do ilustracji)   

Ćwiczenie 212. Mapy poziomicowe (łączenie w pary)   

Ćwiczenie 213. Poziomice i wysokość (łączenie w pary)i    

Ćwiczenie 215. Krajobraz wysokogórski (przydzielanie do grup)    

Ćwiczenie 216. Góry świata (lokalizacja na mapie)     

Ćwiczenie 217. Ochrona przyrody w Polsce (dopasowywanie pól tabelki) 

Ćwiczenie 218. Pasy w Polsce (pasujące pary) 

Ćwiczenie 219. Pasy w Polsce (sekwencje i ciągi)  

Ćwiczenie 220. Rzeki na mapie Polski (dopasowywanie podpisów do obrazka)  

Ćwiczenie 221. Wiatry na Ziemi (krzyżówka)  

Ćwiczenie 222. Atmosfera ziemska (dopasowywanie pól tabelki)  

Ćwiczenie 223. Budowa gazów (zdania z lukami) 

Ćwiczenie 224. Przemiany fizyczne i chemiczne (grupowanie)  

Ćwiczenie 225.Właściwości fizyczne i chemiczne (kategoryzacja) 

Ćwiczenie 226. Ukształtowanie powierzchni Polski (wisielec) Kacper Bednarek 5b

Ćwiczenie 227. Na nizinach Polski (Tagxedo) Amelia Paszkowska 5b

Ćwiczenie 228. Niziny Polski (Tagxedo) Laura Michałowska 5b

Ćwiczenie 229. Polskie niziny (Tagxedo)  Natalia Urazińska 5c

Ćwiczenie 230. Niziny Polski (Tagxedo)  Patrycja Pacan 5c

Ćwiczenie 231. Krajobrazy polskich nizin (Tagxedo) Justyna Kujawska 5c

Ćwiczenie 232. Poznajemy niziny Polski (Tagxedo) Jagoda Chudzicka 5c

Ćwiczenie233. Rzeki Polski (Tagxedo) Agata Wilk 5c  

Ćwiczenie 234. Na polskich nizinach (Tagxedo) Agata Wilk 5c

Ćwiczenie 235.  Polska ? ukształtowanie, ochrona przyrody, rzeki, Bałtyk (test z wieloma kategoriami)

Ćwiczenie 236.  Parki narodowe polskich nizin (szukanie na mapie)

Ćwiczenie 237.  Elementy doliny rzecznej (gdzie to leży)

Ćwiczenie 238.   Żuławy Wiślane (tekst z lukami)

Ćwiczenie 239. Aplikacja z działu ?Woda? (pasujące pary) Damian Stępień 6c

Ćwiczenie 240. Woda (krzyżówka)  Hubert Lasota 6c

Ćwiczenie 24.1 Powtórzenie z działu ?Woda? (krzyżówka) Jakub Robak 6c

Ćwiczenia 242. Przyroda, rozdział ?Woda? (milionerzy) Jakub Waśkiewicz 6c

Ćwiczenie 243. Dział WODA (kategoryzacja) Julia Kaluźna 6c

Ćwiczenia 244. Najdłuższe rzeki świata (ustal kolejność) Krzysztof Mielcarz 6c

Ćwiczenia 245. Woda zdrowia doda (wisielec) Klaudia Karch 6c

Ćwiczenia 246. W wodzie (konny wyścig) Sandra Natkańska 6c

Ćwiczenie 247. Powtórzenie z działu ?Woda? (krzyżówka) Weronika Rogowska 6c

Ćwiczenie 248. Sprawdzian z działu ?Woda? (konny wyścig) Zuzanna Kobierska 6c

Ćwiczenie 249. Wody świata (tagxedo)

Ćwiczenia 250. WODA kl. VI (test wielokrotnego wyboru) Aleksandra Adamczyk 6c

Ćwiczenie 251. Parki narodowe w Polsce ? wyżyny i góry (gdzie to leży)

Ćwiczenie 252. Wyżyny Polski (kategoryzacja)

Ćwiczenia 253. Sudety i Karpaty (krzyżówka)

Ćwiczenie 254. Szczyty w polskich górach (ustal kolejność)

Ćwiczenie 255. Polska - wyżyny i góry (dopasuj podpisy do obrazka)

Ćwiczenia 256. Polska - góry (grupowanie) 

Ćwiczenie 257. Angielskie nazwy owoców i warzyw   Aneta Zdzierak-Wierzbicka - zasoby Learningapps

Ćwiczenie 258. On the farm  Aneta Zdzierak-Wierzbicka - zasoby Learningapps

Ćwiczenie  259. Rozpoznawanie figur geometrycznych 1 - zasoby Learningapps

Ćwiczenie  260. Rozpoznawanie figur geometrycznych 2 - zasoby Learningapps

Ćwiczenie 261. Kwadrat - zasoby Learningapps

Ćwiczenie 262.  Obwody prostokątów - zasoby Learningapps

Ćwiczenie 263. Matematyczna wykreślanka - zasoby Learningapps

Ćwiczenie 264. Geometria różne aplikacje - zasoby Learningapps

Ćwiczenie 265.  Rozpoznaj kąty - zasoby Learningapps

Ćwiczenia 266. Zdrowie człowieka 

Ćwiczenie 267. Układ szkieletowy człowieka (dopasowywanie podpisów do obrazka) 

Ćwiczenie 268. Praca mięśni szkieletowych (zadanie z lukami) 

Ćwiczenie 269. Układ pokarmowy człowieka (dopasowywanie podpisów do obrazka) 

Ćwiczenie 270. Produkty żywnościowe (odsłoń obrazek) 

Ćwiczenie 271. Układ oddechowy człowieka ? budowa (dopasowywanie podpisów do obrazka) 

Ćwiczenie 272. Człowiek - układ krwionośny i  nerwowy (krzyżówka z hasłem) 

Ćwiczenie 273. Człowiek - narządy i układy (kategoryzacja)

Ćwiczenie 274. Przyroda - grupowanie Janek Krawczyk 4a 

Ćwiczenie 275. Zwierzęta po angielsku  Kamila Grabowska 4b

Ćwiczenia 276. Światło i dźwięk (Quiz z wpisywaniem tekstu) Gabriela Gołuchowska kl. V D

Ćwiczenie 277. Światło (Tagxedo) Klaudia Mastalerz kl. V D 

Ćwiczenie 278. Światło (Tagxedo) Maja Fatel V D  

Ćwiczenie 279. Czego nauczyliśmy się o organizmach? (Quiz kilkuosobowy) Agata Domańska VI B

Ćwiczenie 280. Organizmy (Quiz kilkuosobowy) Jakub Rupniewski kl. VI B

Ćwiczenie 281. Organizmy (Quiz kilkuosobowy) Karolina Młynarczyk kl. VI B 

Ćwiczenie 282. Organizmy świata (Test wielokrotnego wyboru) Michalina Wrzosek kl. VI b

Ćwiczenie 283. ?Organizmy? ? powtórzenie wiadomości (Quiz kilkuosobowy) Monika Grabowska kl. VI B 

Ćwiczenie 284. Organizmy świata (Quiz kilkuosobowy) Zuzanna Jędrasik kl. VI B

Ćwiczenia 285. Powtórzenie z działu Organizmy (Quiz kilkuosobowy) Dominika Zielińska kl. VI C

Ćwiczenie 286. Dział Organizmy (Quiz kilkuosobowy) Julia Kaluźna kl. VI C

Ćwiczenie 287. Organizmy ? klasa 6 (Quiz kilkuosobowy) Sandra Natkańska kl. VI C

Ćwiczenie 288. Organizmy (Test wielokrotnego wyboru) Alicja Rybczyńska kl. VI A

Ćwiczenie 289. Świat organizmów (Test wielokrotnego wyboru) Natalia Wach kl. VI A

Ćwiczenie 290. Matematyczna chmura wyrazowa1

ćwiczenie 291. Światło (Tagxedo) Agata Korban kl. V D Światło  

Ćwiczenie 292. Światło (Tagxedo) Izabela Szymaniak Kl. V D 

Ćwiczenia 293.  Światło i dźwięk (Tagxedo) Natalia Dziubelska kl. V B 

Ćwiczenie 294. Światło i dźwięk (krzyżówka) Laura Michałowska kl. V B 

Ćwiczenie 295. Światło i dźwięk (kategoryzacja) Alicja Cuper kl. V C 

Ćwiczenie 296. Światło i dźwięk wokół nas (test jednokrotnego wyboru) Kacper Bednarek kl. V B 

Ćwiczenie 297. Światło i dźwięk (test jednokrotnego wyboru)  Agata Wilk kl. V C 

Ćwiczenie 298. Optyka i akustyka (Quiz wieloosobowy) Oliwia Łukowiak kl. V C 

Ćwiczenie 299. Światło (Tagxedo) Magdalena Nita kl. V D 

Ćwiczenie 300. Matematyczna chmura wyrazowa 2 - ułamki 

Ćwiczenie 301 Substancje wokół nas (quiz z wpisywaniem tekstu) Gabriela Gołuchowska V D

Ćwiczenie 302 Substancje wokół nas (test jednokrotnego wyboru) Milena Adamczyk V D

Ćwiczenie 303  Człowiek (Tagxedo) Kamila Kupis VIA  

Ćwiczenie 304 Substancje wokół nas Martna Mokrowiecka VD (quiz z wpisywaniem tekstu) 

Ćwiczenie 305. Budowa i właściwości substancji (quiz kilkuosobowy) Jagoda Chudzicka kl. VI C

Ćwiczenie 306. Budowa i właściwości substancji (quiz kilkuosobowy) Karolina Świąder kl. VI C

Ćwiczenie 307. Budowa i właściwości substancji (quiz kilkuosobowy) Gabriela Gołuchowska VI D

Ćwiczenie 308. Budowa i właściwości substancji (quiz kilkuosobowy) Patrycja Pacan kl. V 

Ćwiczenie 309. Budowa i właściwości substancji (quiz kilkuosobowy) Zuzanna Pacan kl. VI B

Ćwiczenie 310. Budowa i właściwości substancji  Jakub Włodarczyk kl. VI B 

Ćwiczenie 311. Budowa i właściwości substancji (quiz kilkuosobowy) Magdalena Pacan kl. VI B 

Ćwiczenie 312. Wiedza o przyrodzie

Ćwiczenie 313. Dokumentujemy doświadczenie (dopasowywanie pól tabelki)

Ćwiczenie 314. Sortowanie odpadów (pasujące pary) 

Ćwiczenie 315. Przed sprawdzianem (zadanie z lukami)

Ćwiczenie 316. Plan dnia (sekwencje i ciągi)

Ćwiczenie 317. Stany skupienia substancji (kategoryzacja)

 
 
 
Ćwiczenie 322. Lądy o oceany na Ziemi (przyporządkowywanie punktów na mapie) Martyna Mokrowiecka VI D 
 
Ćwiczenie 323. Podsumowanie działu 4 (test jednokrotnego wyboru) Patrycja Piekarska VI D
 
Ćwiczenie 324. Klimat i pogoda (zadanie z lukami) Gabriela Gołuchowska  VI D 
 
Ćwiczenie 325. Ziemia i Wszechświat (odsłoń obrazek) Agata Wilk VI C 
 
Ćwiczenie 326. Lądy i oceany (gdzie to leży) Agata Wilk VI C 
 
Ćwiczenie 327. Układ Słoneczny (sekwencje i ciągi) Agata Wilk VI C 
 
Ćwiczenie 328. Ziemia w Kosmosie (test jednokrotnego wyboru) Wiktor Chrustowicz VI B
 
Ćwiczenie 329. Ziemia w Kosmosie (quiz kilkuosobowy) Justyna Kujawska VI C 

Ćwiczenie 330. Polska i jej sąsiedzi ((dopasowywanie podpisów do obrazka) Martyna Kopera, 6d 

Ćwiczenie 331. Roślinność krajobrazu śródziemnomorskiego (pasujące pary) Martyna Kopera, 6d

Ćwiczenie 332. Wokół Europy (quiz wieloosobowy) Izabela Szymaniak, 6d

Ćwiczenie 333. Wielkie odkrycia geograficzne i krajobrazy Europy (wyścig konny) Zuzanna Pacan, 6b

Ćwiczenie 334. Mapy świata (milionerzy) Zuzanna Pacan, 6b

Ćwiczenie 335. Piętra roślinności alpejskiej (pasujące pary) Natalia Dziubelska, 6b

Ćwiczenie 336. Wokół Europy (quiz wieloosobowy) Oliwia Łukowiak, 6c

Ćwiczenie 337. Sąsiedzi Polski (dopasowywanie podpisów do obrazka) Oliwia Łukowiak, 6c

Ćwiczenie 338. Wielcy odkrywcy (wyścig konny) Bartosz Sobczyk, 6c

Ćwiczenie 339. Umiejscowienie państw (gdzie to leży) Bartosz Sobczyk, 6c

Ćwiczenie 340. Państwa Europy (sekwencje i ciągi) Bartosz Sobczyk, 6c

Ćwiczenie 341. Szczyty, odkrywcy, stolice (odsłoń obrazek) Zuzanna Kucharska, 6c

Ćwiczenie 342. Najwyższe szczyty (oś liczbowa) Zuzanna Kucharska, 6c

Ćwiczenie 343. Piętra roślinności w Alpach (sekwencje i ciągi) Zuzanna Kucharska, 6c 

Ćwiczenie 344. Państwa na kontynentach (grupowanie) Zuzanna Kucharska, 6c 

Ćwiczenie 345. Europa (quiz wieloosobowy) Alicja Cuper, 6b

Ćwiczenie 346. Sąsiedzi Polski (dopasowywanie podpisów do obrazka) Natalia Dziubelska, 6b

Ćwiczenie 347. Roślinność śródziemnomorska (pasujące pary) Natalia Dziubelska, 6b 

Ćwiczenie 348. Ułamki zwykłe i dziesiętne 

Ćwiczenie 349. Rozpoznaj zwierzęta - układanka  Krystiana Pawłowskiego, 4a 

Ćwiczenie 350. Zwierzęta egzotyczne - układanka Martyna Warczyńska, 4a

Ćwiczenie 351. Pory roku - rozpoznawanie obrazków - Wiktor Kowalski, 4c

Ćwiczenie 352. Rozpoznawanie zwierząt - układanka Łukasz Jęcek , 4c

Ćwiczenie 353. Zwierzęta i ich domlki, Zasoby LearningApps 

Ćwiczenie 354. Pustynie gorące (quiz kilkuosobowy): Amelia Paszkowska, kl. 6b

Ćwiczenie 355. N stepach (wyścigi konne): Amelia Paszkowska, kl. 6b

Ćwiczenie 356. Wędrujemy przez strefy krajobrazowe (grupowanie) : Amelia Paszkowska, kl. 6b  

Ćwiczenie 357. Strefy krajobrazowe na Ziemi ? lokalizacja (gdzie to leży) : Amelia Paszkowska, kl. 6b  

Ćwiczenie 358. Rośliny i zwierzęta świata (wyścig konny): Monika Borkowska, kl. 6b  

Ćwiczenie 359. Tajga (test jednokrotnego wyboru) : Monika Borkowska, kl. 6b   

Ćwiczenie 360. Pustynie lodowe (krzyżówka) : Monika Borkowska, kl. 6b    

Ćwiczenie 361. Tundra (pasujące pary): Monika Borkowska, kl. 6b  

Ćwiczenie 362. Życie oceanu (grupowanie):  Weronika Hernoga, kl. 6b

Ćwiczenie 363. Wilgotny las równikowy (test jednokrotnego wyboru) :  Weronika Hernoga, kl. 6b  

Ćwiczenie 364. Sawanny (wyścigi konne) :  Weronika Hernoga, kl. 6b  

Ćwiczenie 365. Roślinność świata (pasujące pary):  Patrycja Pacan, kl. 6c

Ćwiczenie 366. Roślinność w strefach krajobrazowych (grupowanie):  Patrycja Pacan, kl. 6c  

Ćwiczenie 367. Rozmieszczenie stref krajobrazowych na Ziemi (gdzie to leży?):  Patrycja Pacan, kl. 6c  

Ćwiczenie 368. Krajobrazy Ziemi (test jednokrotnego wyboru):  Karolina Świąder, kl. 6c

Ćwiczenie 369. Zwierzęta świata (pasujące pary): Urszula Daukszewicz, kl. 6c

Ćwiczenie 370. Gdzie żyją te zwierzęta (grupowanie): Urszula Daukszewicz, kl. 6c

Ćwiczenie 371. Strefy krajobrazowe na Ziemi - położenie (test jednokrotnego wyboru): Urszula Daukszewicz, kl. 6c

Ćwiczenie 372. Wędrujemy przez pustynie gorące, sawanny i stepy (quiz kilkuosobowy):  Martyna Prokop, kl.6d

Ćwiczenie 373. W tajdze i w tundrze (test jednokrotnego wyboru) :  Martyna Prokop, kl.6d  

Ćwiczenie 374. Rośliny i zwierzęta (pasujące pary): Laura Mitulska, kl. 6d

Ćwiczenie 375. Strefy krajobrazowe ? tundra, tajga, sawanna i pustynia gorąca (dopasowywanie pół tabelki): Laura Mitulska, kl. 6d  

Ćwiczenie 376. Dookoła świata (quiz kilku osobowy): Laura Mitulska, kl. 6d  

Ćwiczenie 377. Pustynie lodowe (krzyżówka): Maja Fatel, kl. 6d  

Ćwiczenie 378. Sprawdź na mapie (dopasowywanie podpisów do obrazka): Maja Fatel, kl. 6d

Ćwiczenie 354. Mieszkańcy oceanów (pasujące pary): Maja Fatel, kl. 6d  

Ćwiczenie 379. Pustynie lodowe (krzyżówka): Klaudia Mastalerz, kl. 6d

Ćwiczenie 380. Mieszkańcy oceanów (pasujące pary): Klaudia Mastalerz, kl. 6d  

Ćwiczenie 381. Rozmieszczenie stref krajobrazowych (gdzie leży?): Klaudia Mastalerz, kl. 6d

Ćwiczenie 382. Krajobrazy świata (krzyżówka): Klaudia Mastalerz, kl. 6d  

Ćwiczenie 383. Tagxedo: Dookoła świata

Ćwiczenie 384. Dział 6 (krzyżówka): Hanna Bąkiewicz, kl. 4b

Ćwiczenie 385. W wodzie i nad wodą (krzyżówka): Marta Świątek, kl. 4b

Ćwiczenie 386. Wodny świat (krzyżówka): Amelia Witoń, kl. 4b

Ćwiczenie 387. Wodna przygoda (krzyżówka): Tomasz Bajerowski, kl. 4d

Ćwiczenie 388. W wodzie i nad wodą (test jednokrotnego wyboru): Aleksandra Bielecka, kl. 4d

Ćwiczenie 389. Woda (krzyżówka): Jakub Cieślikiewicz, kl. 4d

Ćwiczenie 390. Krzyżówka ? kaczka też (krzyżówka): Anna Pachocka, kl. 4d

Ćwiczenie 391. Las i my (wyścigi konne): Alicja Konecka , kl. 4b

Ćwiczenie 392. Życie lasu (test wielokrotnego wyboru): Zuzanna Krzysztofik, kl. 4b

Ćwiczenie 393. Życie lasu (test jednokrotnego wyboru): Jagoda Sygut kl.  4b

Ćwiczenie 394. W lesie (test jednokrotnego wyboru): Mateusz Woźniak, kl. 4b

Ćwiczenie 395. Co wiesz o lesie (test jednokrotnego wyboru): Aleksandra Duniak, kl. 4c

Ćw. 396. W lesie (test jednokrotnego wyboru): Jan Krogulec, kl. 4c

Ćwiczenie 397. Leśna przygoda (test jednokrotnego wyboru): Aleksandra Bielecka kl. 4d

Ćwiczenie 398. Życie lasu (test jednokrotnego wyboru): Kamil Szulc, kl. 4d 

Ćwiczenie 399. Budowa mikroskopu  (pasujące pary)

Ćwiczenie 400. Części mikroskopu (znajdź pary)

Ćwiczenie 401. Obserwacje mikroskopowe (sekwencje i ciągi)

Ćwiczenie 402. Przedstawiciele królestw (grupowanie)

Ćwiczenie 403. Części rośliny (pasujące pary)

Ćwiczenie 404. Formy życiowe roślin (grupowanie)

Ćwiczenie 405. Rośliny trujące w terenie (pasujące pary)

Ćwiczenie 406. Rozmnażanie się zwierząt (krzyżówka)

Ćwiczenie 407. Odżywianie się grzybów (grupowanie)

Ćwiczenie 408. Nasz organizm (quiz kilkuosobowy): Hanna Bąkiewicz, kl. V B

Ćwiczenie 409. Nasze ciało (quiz kilkuosobowy): Łukasz Jęcek, kl. V C

Ćwiczenie 410. Ciało człowieka (krzyżówka): Cieślikiewicz Jakub, kl. V D

Ćwiczenie 411. Układy (puzzle z kategoriami):Kamil Szulc V D

Ćwiczenie 412. Skóra (pasujące pary)

Ćwiczenie 413. Rośliny do Twojego ogrodu (pasujące pary)

Ćwiczenie 414. Wodna krzyżówka:  Jakub Pawlak kl. IV A

Ćwiczenie 415. Powtórzenie działu 6 ? krzyżówka:  Beniamin Pietrasik kl. IV A

Ćwiczenie 416. Przyroda, dział 6, ?Na tropach przyrody 4? (krzyżówka): Oliwia Rajska kl. IV A

Ćwiczenie 417. Krzyżówka z wodą:  Maja Gruszczyńska kl. IV A

Ćwiczenie 418. Dbajmy o oczy (krzyżówka):  Natalia Milczarczyk kl. V D 

Ćwiczenie 419. Dbajmy o oczy (quiz z wpisywaniem tekstu):  Natalia Milczarczyk kl. V D

Ćwiczenie 420. Jak dbać o oczy (test jednokrotnego wyboru): Aleksandra Bielecka kl. V D

Ćwiczenie 421. Oznakowanie substancji (znajdź pary) 

Ćwiczenie 422. Światło i dźwięk (krzyżówka), Filip Kucharski, kl. V D

Ćwiczenie 423. Światło i dźwięk (krzyżówka), Diana Jurek, kl. V D

Ćwiczenie 424. Światło i dźwięk (krzyżówka), Aleksandra Bielecka, kl. V D

Ćwiczenie 425. Substancje wokół nas (krzyżówka), Jakub Cieślikiewicz, kl. V D

Ćwiczenie 426. Substancje wokół nas (krzyżówka), Amelia Bolek, kl. V D

Ćwiczenie 427. Chrońmy przyrodę (krzyżówka), Kacper Wiktorowicz, kl. VI D

Ćwiczenie 428. Człowiek i przyroda (krzyżówka), Jakub Cieślikiewicz, kl. VI D

Ćwiczenie 429. Chrońmy przyrodę (krzyżówka), Filip Kucharski, kl. VI D

Ćwiczenie 430. Dział 1. (krzyżówka),  Kamil Szulc, kl. VI D

Ćwiczenie 431. Chrońmy przyrodę (krzyżówka), Karolina Karbownik, kl. VI D

Ćwiczenie 432. Podsumowanie działu 1. (krzyżówka), Daria Krawczyk, kl. VI D

Ćwiczenie 433. Środowisko (krzyżówka), Roksana Mastalerek, kl. VI D

Ćwiczenie 434. Budowa i właściwości substancji (test wielokrotnego wyboru)

Ćwiczenie 435. Co przyciągają magnesy (krzyżówka), Patryk Stańczyk, kl. VI b

Ćwiczenie 436. Jak działają urządzenia elektryczne  (dowolny test odp.), Patryk Stańczyk, kl. VI b

Ćwiczenie 437. Elektryzowanie się ciał (pasujące pary), Patryk Stańczyk, kl. VI b

Ćwiczenie 438. Mieszaniny i sposoby rozdzielania ich składników (test jednokrotnego wyboru), Patryk Stańczyk, kl. VI b

Ćwiczenie 439. Rozpuszczanie się substancji (wyścigi konne), Patryk Stańczyk, kl. VI b

Ćwiczenie 440. Elektryzowanie się ciał (krzyżówka), Aleksandra Bielecka, kl. VI d

Ćwiczenie 441. O przewodzeniu ciepła (zadanie z lukami), Aleksandra Bielecka, kl. VI d

Ćwiczenie 442. Świat jest zbudowany z drobin (wyścigi konne), Aleksandra Bielecka, kl. VI d

Ćwiczenie 443. Magnesy (wyścigi konne), Aleksandra Bielecka, kl. VI d

Ćwiczenie 444. Rozpuszczanie się substancji (pasujące pary), Aleksandra Bielecka, kl. VI d

Ćwiczenie 445. Ciepło i magnesy (wyścigi konne), Natalia Milczarczyk, kl. VI d

Ćwiczenie 446. Prąd elektryczny (zadanie z lukami), Natalia Milczarczyk, kl. VI d

Ćwiczenie 447. Drobiny (grupowanie), Natalia Milczarczyk, kl. VI d

Ćwiczenie 448. Budowa i właściwości substancji (krzyżówka), Natalia Milczarczyk, kl. VI d

Ćwiczenie 449. Badamy prąd elektryczny (milioner), Jakub Cieślikiewicz, kl. VI d

Ćwiczenie 450. Siły i ruch (krzyżówka)

Ćwiczenie 451. Mapy Świata (wyścigi konne), Katarzyna Jewtuch kl. VI D

 Ćwiczenie 452. Największe odkrycia geograficzne (kolekcja kilku aplikacji),  Katarzyna Jewtuch kl. VI D

 Ćwiczenie 453. Polska i jej sąsiedzi  (kolekcja kilku aplikacji),  Katarzyna Jewtuch kl. VI D

Ćwiczenie 454. Rośliny krajobrazu śródziemnomorskiego  (dowolny tekst odpowiedzi),  Katarzyna Jewtuch kl. VI D

Ćwiczenie 455. Wśród wysokich szczytów Alp (kolekcja kilku aplikacji),Katarzyna Jewtuch kl. VI D 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

                                  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Bądź bezpieczny w Internecie

Dzień Bezpiecznego Internetu - 5 luty 2013 r.

 

Każdy z nas korzysta z komputera, a w szczególności z Internetu. Wszyscy wiemy, że może być on źródłem naukowym, rozrywkowym oraz komunikacyjnym. Ale czy każdy z nas umie odpowiednio z niego korzystać?

 

To już nie jest takie oczywiste.

 

Czytaj więcej...

Kodeks TIK

 

Kodeks TIK

    1. Nauczyciel i uczniowie dbają o właściwe wykorzystanie sprzętu.
    2. Korzystamy z legalnego oprogramowania.
    3. Można wykorzystywać dostępne w Internecie materiały (zdjęcia, teksty), zaznaczając skąd pochodzą i przez kogo zostały napisane czy zrobione lub stosując się do konkretnych przepisów prawa autorskiego.
    4. Nauczyciele wdrażają uczniów  do samodzielnego i krytycznego wykorzystywania zasobów internetowych, przestrzegają przed plagiatem.
    5. Przestrzegamy zasad bezpiecznego i kulturalnego zachowania w szkolnej sieci i sieci Internet.
    6. Wykorzystanie telefonów i innych urządzeń informacyjno ? telekomunikacyjnych jest dozwolone na zajęciach za zgodą nauczyciela.
    7. Uczniowie mogą zgłaszać pomysły wykorzystania sprzętu TIK na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych.
    8. Uczniowie, przy wsparciu i pod opieką nauczycieli mogą wykorzystywać zasoby TIK pomagając w nauce kolegom.
    9. Uczniowie, którzy są zainteresowani wykorzystaniem komputerów i sprzętu informacyjno ? komunikacyjnego na zajęciach pozalekcyjnych mogą z niego skorzystać po wcześniejszym uzgodnieniu z nauczycielem.
    10. Nauczyciele poszczególnych przedmiotów tworzą przy współpracy z uczniami  bazę narzędzi, zasobów internetowych, wartościowych pomysłów uczniów ułatwiających im uczenie się.
    11. Nauczyciele wszystkich przedmiotów wdrażają się do korzystania z TIK w swojej pracy (również w komunikacji z rodzicami).

    Polecane strony

     

     

    Matematyka

    http://www.geogebra.org/
    http://matlandia.pl/
    http://gwo.pl/
    http://www.sprawdzian.net.pl/
    http://www.matzoo.pl/

    http://matematyka4.klett.pl
    http://matematyka5.klett.pl


    http://ww.sp114.edu.pl/uczniow/matematyka/

    Interaktywne ćwiczenia - klasa 4
    Interaktywne ćwiczenia - klasa 5
    Interaktywne ćwiczenia - klasa 6

    http://www.scholaris.pl/

    http://www.visnos.com/demos

    http://www.thatquiz.org/pl/


    http://www.cauchy.pl/menu/test-6-klasa/index.php/
    http://math.edu.pl/

    http://www.matmagwiazdy.pl/

     

     Strony polecane dla uczniów i rodziców 

    https://www.pocztadzieci.pl/
    https://poczta2.onet.pl/uniwersytet/dzieci/rezerwuj.html

    Strony polecane dla nauczycieli i uczniów (wymagana jest rejestracja)

    http://www.jigsawplanet.com/     - puzzle
    http://learningapps.org/               - aplikacje interaktywne
    http://fotocasty.pl/                      - fotocasty
    http://prezi.com/                        - prezentacje
    http://juniormedia.pl/                  - gazetka szkolna
    http://edu.glogster.com/             - multimedialne plakaty
    http://www.komputerswiat.pl/      -ciekawe artykuły, samouczki

    Narzędzia TIK

    https://docs.google.com/presentation/d/1ixanNOUAdJLjMZaIn_kQWTap1v-5UKkXrtyYdVlJQ4E/edit?pli=1#slide=id.p 
    narzedziaetwinning.blogspot.com/

    Fotoedycja i grafika on-line

    Fotor Photo Editor: www.fotor.com
    Lunapic: http://www134.lunapic.com/editor/
    Funnywow: http://pl.funnywow.com/
    Edytor Photoshop: http://www.photoshop.com/tools
    Free Gif Maker: http://www.online-image-editor.com/gifmaker/
    Pixlr Express: http://apps.pixlr.com/express/
    piZap: http://www.pizap.com/pizap-app.php

    Filmy animowane

    http://goanimate.com  
    http://www.dvolver.com

    Komiks

    http://www.toondoo.com/      wymagana rejestracja - bezpłatna
    http://toonlet.com/                wymagana rejestracja ? bezpłatna, można samodzielnie stworzyć postać
    http://writecomics.com/         nie wymaga logowania, polskie napisy, duży wybór postaci, tło, dymki
    http://www.makebeliefscomix.com/Comix/    można go  wysłać mailem do przyjaciół, można zrobić PrintScreen i zapisać na dysku
    www.pixton.com                   wymagana rejestracja - bezpłatna

    Załóż darmowe konto, jeżeli to konieczne. Wybierz układ slajdów. Klikasz na pierwsze pole komiksu, wybierasz z opcji obok tło, postaci, dymki do wpisania dialogów, dodatkowe gadżety. Nadaj tytuł, wybierz rodzaj komiksu. Znaczek<> to Embed code do wklejenia na stronę.

    Książka

    http://storybird.com/
    http://myths.e2bn.org/index.php

     

    Darmowe zasoby grafik w sieci

     

    Przyroda

    http://atlas-zwierzat.pl/
    http://eduseek.interklasa.pl/
    http://przyroda.org/
    http://www.bociany.pl/
    http://www.czaswlas.pl/
    http://www.ekologia.pl/
    http://www.erys.pl/
    https://www.facebook.com/podroze.gazeta
    http://www.grzyby.pl/
    http://www.otopjunior.org.pl/
    www.pasozyty.eu/
    http://www.scholaris.pl/
    http://www.szkolazsee.pl/
    http://www.zielonalekcja.pl/
    http://zwierzak-w-domu.info/
    http://wirtualnykraj.pl/
    http://www.ogrod-powsin.pl/
    http://www.zoo.lodz.pl/
    http://www.parkinarodowe.edu.pl/intro.html
    http://www.ekoportal.gov.pl/opencms/opencms/ekoportal/warto_wiedziec_i_odwiedzic/Ekoturystyka/Parki_Narodowe_Polska/

    http://www.dzieciecafizyka.pl/
    http://www.fokarium.pl/
    http://hel.univ.gda.pl/atlas/organizmy.htm
    https://maps.google.pl/
    http://naszbaltyk.pl/
    http://www.parkinarodowe.edu.pl/intro.html
    http://swietlik.edu.pl/
    http://www.pierwszapomoc.net.pl/index.php

    http://assets.wwfpl.panda.org/downloads/dobry_klimat_poradnik.pdf
    http://earthobservatory.nasa.gov/
    http://www.malypodroznik.pl/index.htm
    http://www.naszaziemia.pl/wiedza/
    http://mapa.ekoportal.pl/
    www.travelphoto.pl/
    http://www.travelphoto.pl/
    http://www.zegaratomowy.com.pl/
    http://www.zoo.waw.pl/pl/kwartalnik-panda.html

     

    Ciekawe strony dla uczniów z klas I-III


    http://www.anglomaniacy.pl/
    http://www.matzoo.pl/index/index.php
    http://www.kula.gov.pl 
    http://www.naszkraj.org.pl 
    http://nauczyciel.wsipnet.pl/kluby/igiz.html?k=11
    http://www.nauczmniemamo.pl/gry/index.html
    http://www.benc.pl/gry/
    http://www.zyraffa.pl/
    http://www.bajmobil.pl/gry/gry.html
    http://www.buliba.pl/ 
    www.mos.gov.pl

     

     Historia

    http://www.histurion.pl
    http://www.historia.pgi.pl
    http://www.wirtualnykraj.pl
    http://www.starozytna-grecja.info

     

    Język angielski

    http://www.oxfordenglishonline.pl
    www.funenglishgames.com
    www.learnenglishkids.britishcouncil/org/en-kids-games
    www.learn-english-today.com
    www.anglomaniacy.pl
    www.vocabulary.co.il
    www.oxforddictionaries.com
    http://www.angprofi.pl/ - darmowy kurs angielskiego

     

    Język polski 

    www.egzaminy.edu.p
    wolnelektury.pl
    www.stargard.edu.pl
    www.wpn.pl
    www.motywy-literackie.klp.pl  
    www.papiez.polska.pl
    www.operon.pl
    www.wsip.pl/index.php/wsipsite/dlanauczycielijezykpolski

     

     

     

     

     

     

     

    Bezpieczny internet

    Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu

     

     

    Poznaj zasady bezpiecznego korzystania z Internetu - zostań Sieciakiem!

     

      1. Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
      2. Nigdy nie podawaj osobom poznanym w Internecie swojego adresu domowego, numeru telefonu i innych tego typu informacji. Nie możesz mieć pewności, z kim naprawdę rozmawiasz!

      Czytaj więcej...

      Filmy o bezpiecznym Internecie

       Owce w sieci - seria kreskówek dla najmłodszych poświęcona bezpieczeństwu dzieci w Internecie. Jej bohaterami są owce, którym z pomocą i dobrą radą przychodzi gajowy i, mówiący z góralskim akcentem, baca. Bajki w przystępny sposób poruszają trudne problemy, takie jak: publikowanie w Internecie roznegliżowanych zdjęć (odcinek pt. ?Bez kożuszka?), bezprawne wykorzystywanie fotografii i nagrań wideo (odcinek ?Nie tańcz z wilkami?) czy umawianie się na spotkania z nieznajomymi poznanymi na forum czy na czacie (odcinek ?Tajemniczy przyjaciel?).



      Czytaj więcej...

      Szukaj

      Liczba odsłon

      Odsłon artykułów:
      1462288

      Online

      Odwiedza nas 119 gości oraz 0 użytkowników.